سلامت خانواده

تمدید مهلت تصویب قیمت گذاری و توزیع کالا برای ایفای تعهد ارزی – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، سید آصف مهدوی تصریح کرد: با پیگیری های سازمان غذا و دارو و مساعدت بانک مرکزی بخشنامه ای که زودتر مهلت ارسال تاییدیه قیمت گذاری و توزیع کالا با نرخ مصوب تا اطلاع ثانوی تا پایان شهریور ماه اعلام شد.

وی با بیان اینکه تمامی شرکت های واجد شرایط باید ضوابط قیمت گذاری سازمان غذا و دارو را رعایت کنند، تاکید کرد: در غیر این صورت پس از پایان مهلت مقرر و ابلاغ دستورالعمل جدید بانک برای ارائه تاییدیه قیمت گذاری و توزیع بر اساس نرخ مصوب، امکان پذیر است. برای دریافت تاییدیه امکان پذیر نخواهد بود و به مراجع قانونی معرفی خواهند شد.

مهدوی ادامه داد: سازمان غذا و دارو پیگیری های مستمری برای تسهیل این موضوع از بانک مرکزی برای تسریع در روند ارائه محصولات سلامت محور به ویژه دارو و مواد مصرفی پزشکی انجام داده است.

وی بیان کرد: عرضه کنندگان دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی، شیر خشک و غذای مخصوص نوزادان می توانند با مراجعه به سایت بانک مرکزی آخرین بخشنامه های این حوزه را مشاهده کنند.

مسئول ترویج تولید و تسهیل کسب و کار سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: بر اساس بخشنامه های بانک مرکزی، کلیه کالاهای مشمول دریافت ارز ترجیحی که با قیمت مصوب فروخته و توزیع می شود، منوط به دریافت تاییدیه از سوی بانک مرکزی است. سازمان غذا و دارو هرگونه جریمه ناشی از تاخیر در ارائه اسناد حمل و تاخیر در واردات کالا ساقط می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا