اخبار سلامت

تمجید رئیس سازمان جهانی بهداشت از اجرای برنامه سلامت خانواده در ایران

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، نخستین همایش بین المللی پوشش همگانی سلامت با برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع صبح امروز با حضور وزیر بهداشت، وزرا و نمایندگانی از کشورها و سازمان های بین المللی آغاز به کار کرد.

تدروس آدهانوم؛ دبیرکل سازمان جهانی بهداشت در پیامی تصویری به این کنفرانس ضمن تقدیر از کشورمان برای برگزاری این رویداد، توجه به پوشش همگانی سلامت را مهم و از اولویت های اصلی آن سازمان خواند و اظهار داشت: توصیه می کنیم تمرکز نظام های سلامت از جمله ایران در مورد پرسنل بهداشتی و تقویت نظام ارجاع.

وی اجرای برنامه ملی سلامت خانواده توسط کشورمان را فرصت بسیار مناسبی برای ارائه خدمات بهینه و پیشگیرانه به مردم ارزیابی کرد و تصریح کرد: از دولت جمهوری اسلامی ایران درخواست داریم که همچنان بر حمایت از سلامت متعهد باشد. همچنین ابزار و امکانات سازمان جهانی بهداشت برای تقویت بخش سلامت در اختیار همه کشورها از جمله ایران است.

از جمهوری اسلامی ایران برای ارائه خدمات سلامت مردم‌محور تشکر می‌کنیم

دکتر حنان بلخی; رئیس دفتر مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت در پیامی تصویری به این همایش ضمن قدردانی از تلاش های دولت جمهوری اسلامی ایران در حمایت از حوزه سلامت و برگزاری این کنگره تاکید کرد: از نظام اسلامی تشکر می کنیم. جمهوری ایران برای ارائه خدمات سلامت مردم محور و در ارائه دسترسی. همه‌گیری کرونا نشان داد که همه ما باید یک رویکرد مشترک برای بهبود تاب‌آوری سیستم‌های سلامت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران برنامه های مهم و اساسی برای ارتقای پوشش همگانی سلامت دارد، افزود: تعهد سیاسی دولت ها به حمایت از سلامت نیز مهم است و از سوی دیگر نیاز به اشتراک تجربیات کشورها برای بهبود است. خدمات و شاخص های سلامت

حسین فرشیدی در افتتاحیه این همایش با بیان اینکه پوشش همگانی سلامت نیازمند همکاری و هماهنگی درون و برون بخشی و استفاده از نیروهای موثر بر سلامت است، گفت: هدف اصلی و کلی ما در نظام سلامت ارتقای پوشش همگانی سلامت است. کاهش هزینه های مردم برای دریافت خدمات بهداشتی و درمانی و افزایش دسترسی عموم مردم به این خدمات.

وی تعهد دولت ها را مهم ترین شرط ارتقای پوشش همگانی سلامت دانست و گفت: خوشبختانه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهور و وزیر بهداشت ما هستند. بزرگترین حامیان اجرای برنامه ها و حمایت از سلامت».

معاون وزیر بهداشت با اشاره به جایگاه خوب کشورمان در بین کشورهای منطقه مدیترانه شرقی از نظر پوشش همگانی سلامت خاطرنشان کرد: قطعا از این وضعیت خوب در وزارت بهداشت راضی نیستم و هدف ما بهبود است. پوشش همگانی سلامت در کشور ما

فرشیدی ادغام آموزش در نظام بهداشت و درمان و همچنین ایجاد و تقویت ساختار شبکه سلامت در کشورمان را از عوامل موثر در ارتقای پوشش همگانی سلامت برشمرد و گفت: خوشبختانه در 45 سال گذشته شاهد بوده ایم. بهبود شاخص های مهم بهداشتی از جمله کاهش مرگ و میر مادران. زنان باردار و نوزادان، افزایش امید به زندگی، دسترسی به آب آشامیدنی سالم و خدمات پزشکی در ایران.

وی به اجرای برنامه ملی سلامت خانواده در کشورمان از ابتدای سال جاری اشاره کرد و تاکید کرد: در این طرح اهداف اصلی ما افزایش دسترسی به خدمات سلامت، کاهش پرداخت از جیب مردم و کاهش نسبت جمعیت به کارکنان مراقبت های بهداشتی به 1500 نفر. است. این طرح از 9 ماه پیش در کشور آغاز شد و هم اکنون در 195 شهر کشور با جمعیت 27 میلیون نفری در حال اجراست.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت ضمن قدردانی از حمایت های دولت در حوزه سلامت، بر لزوم استفاده از فناوری های روز با استفاده از ابزار الکترونیکی، تقویت خودمراقبتی و هوش مصنوعی در ارائه خدمات سلامت تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: کمپین ملی سلامت مورد استقبال بیش از 46 میلیون نفر از مردم کشورمان قرار گرفت و در بررسی این طرح لزوم تقویت خدمات بهداشتی و درمانی در شهرهای بزرگ و کلانشهرها مشخص شد.

به گزارش تسنیم، در این همایش 5 پنل تخصصی با موضوعات مختلف از جمله یکپارچه سازی آموزش، تقویت سیستم شبکه، عمومی شدن نظام سلامت، عوامل اجتماعی موثر بر سلامت و سلامت الکترونیک با حضور اقشار داخلی و خارجی برگزار می شود. کارشناسان و کارشناسان

ارائه تجربیات اجرای برنامه ملی سلامت در سطح کشور و برپایی نمایشگاه دستاوردهای سلامت کشورمان از دیگر بخش‌های این همایش دو روزه است.

در مراسم افتتاحیه این همایش جمعی از سفرای کشورهای خارجی، کلیه معاونان و مدیران وزارت بهداشت، رؤسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی و سازمان های تابعه وزارت بهداشت نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا