سلامت خانواده

تلاش درمانگران برای دیدن لبخند بیماران/ دغدغه امروز پزشکان چیست؟

به گزارش خبرگزاری ایمنا، فرشتگان زمینی سفیدپوش نه تنها به انسان ها جان می بخشند، بلکه امید و آرامش را برای بیماران تجلی می بخشند و قدرت نهفته در عرصه پزشکی، تبلور قدرت خداوند است که در بدن انسان دمیده می شود. دست های یک انسان دیگر پزشکان همچون پدران استوار و مادران دلسوز بر بالین بیماران حاضر می شوند تا تب را از تن مردم بزدایند و غم را از دل آنان بزدایند.

در دوران اپیدمی کرونا، مهم ترین دورانی بود که نقش و تأثیر این رزمندگان جبهه سلامت بر همگان روشن شد. نیز گذشتند، دل به دریا زدند تا غبار ناامیدی در دلشان نچرخد و در عرصه سلامت مدال آور شدند.

پزشکان همیشه به عنوان ابرقهرمانان کودکان و نوجوانان، کمک به بزرگسالان و امید دادن به افراد ناامید، که نماد غیرت، مردانگی و پایداری شده اند، دیده و تجربه کرده اند، اشک ها و لبخندها و رنج هایی را تجربه کرده اند که شاید تحمل کنند. . برای هر انسانی سخت است اما همیشه ایستادند تا جبهه سلامت خالی نشود و در اوج شکوه به بسیاری از مردم جان بخشیدند.

مدافعان غیور سلامتی با عشق و علاقه و امید و آرامش دنیای بی روح را به تابلوی زیبای بیماران تبدیل می کنند که در پس آن گل های امید و نور در میان یأس و اندوه همچون چراغی در تاریکی می درخشند و می درخشند. ; همیشه دکتر مظهر نام است موهای و احیاگری خوانده اند که با نفخه الهی درد و رنج را از تن و روح مصیبت دیدگان زدود و شادی امید را در تن و جان آنان دمید.

در خصوص حوزه پزشکی، دغدغه کادر درمانی و مطالبات پزشکان از دولت چهاردهم محسن مصلحی، رئیس هیئت مدیره انجمن گروه پزشکی اصفهان، عضو هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی اصفهان، معاون پشتیبانی و رفاهی سازمان نظام پزشکی اصفهان و دکترای تخصصی پژوهشی بیماری های پوست و پوست. بیماری ها گفتگویی داشتیم که مشروح آن را در ادامه می خوانید:

ایمنا: فعالیت کادر پزشکی و جامعه پزشکی از چه نظر اهمیت دارد؟

مصلحی:یکی از مهم ترین جنبه های فرد و جامعه در متون تاریخی، علمی و دینی بحث سلامت و تندرستی است و سلامت نیز دارای ابعاد متعدد و طبق تعریف سازمان جهانی بهداشت ابعاد متعددی دارد که شامل ابعاد جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی می شود. ابعاد

برای حفظ سلامت و ارتقای هر رشته ای باید متخصصان آن رشته تلاش کنند و این در مورد سلامت هم صدق می کند، سلامت اهمیت خاص خود را دارد و افرادی که در این زمینه مسئولیت و ماموریت پیدا می کنند وظیفه بسیار سنگینی دارند. خواهد داشت، در واقع وظایف این افراد از یک سو ارزشمند و از سوی دیگر مسئول است.

سلامتی معنای بسیار گسترده ای دارد و اکثر مردم سلامت را از منظر پزشکی و درمانی می بینند. در واقع سلامتی شامل همه چیزهایی است که در اطراف افراد وجود دارد و شامل مواردی مانند آب، هوا، لباس و غذا می شود، اما بیشتر سلامتی با دارو و درمان توصیف می شود.

در واقع سلامت نعمتی است که به دست اعضای کادر درمان و پزشکان سپرده شده است، کادر بهداشتی در این زمینه مسئولیت زیادی دارند و فعالیت در این زمینه خطراتی نیز دارد.

تلاش درمانگران برای دیدن لبخند بیماران/ دغدغه امروز پزشکان چیست؟

ایمنا: دغدغه های جامعه پزشکی و کادر درمان چیست؟

مصلحی: وقتی بپذیریم که جامعه پزشکی متولی اصلی حفظ و ارتقای سلامت است باید به این افراد و رسالتی که بر عهده دارند بها داده شود و در این زمینه تفکر بسیار دقیق و ظریفی داشته باشند اما شاهد بی توجهی و کم لطفی هستیم. در زمینه بهداشت و پزشکی. که متناقض هستند و اهمیت این ماموریت سنگین را تحت الشعاع قرار می دهند.

سهم سلامت از تولید ناخالص داخلی در سال های گذشته کاهش یافته و به نصف رسیده است و این در شرایطی است که سهم سلامت از تولید ناخالص داخلی اهمیت زیادی دارد تا بتوانیم اقتصاد سلامت را که اقتصاد گرانی است مدیریت کنیم. از طرفی تعرفه های پزشکی با تورم و قیمت ها متناسب نیست، البته باید توجه داشت که وقتی صحبت از تعرفه های پزشکی می شود، فقط هزینه کادر پزشکی مطرح نیست و حق الزحمه کادر پزشکی تنها بخش کوچکی از آن است. این موضوع و این بی توجهی ها در حالی است که تورم بیشترین تاثیر را در حوزه پزشکی دارد.

سازمان های بیمه گر نیز تقویت نشدند و در سال ها و دهه های گذشته چهار تکلیف تعریف شده در اسناد بالادستی شامل ایجاد پرونده الکترونیک سلامت برای ایرانیان، اجرای طرح سطح بندی خدمات، نظام ارجاع و پزشک خانواده انجام شد. ، تدوین و ابلاغ راهنمای بالینی و محاسبه و ابلاغ قیمت خدمات تمام شد، پرداخت شد، اکنون شاهد رضایت بیشتر مردم و دست اندرکاران و ارائه دهندگان خدمات جامعه پزشکی بودیم.

البته در این زمینه تلاش های زیادی انجام شده و موفقیت هایی حاصل شده است که می توانست بهتر از این باشد اما در مجموع عدم نگاه و توجه ویژه به ظرافت های حوزه سلامت و پیچیدگی های آن باعث شد. که نگاه کارشناسی به این حوزه وجود نداشت و موارد دیگر باید در اولویت قرار گیرد.

تلاش درمانگران برای دیدن لبخند بیماران/ دغدغه امروز پزشکان چیست؟

ایمنا: چه عواملی باعث مهاجرت پزشکان می شود؟

مصلحی: اکنون شاهد مشکلات عدیده ای در حوزه سلامت هستیم که از جمله آنها می توان به عدم تناسب منابع و مصارف در بخش دولتی و خصوصی، تهدید امنیت و کیفیت خدمات، عدم سرمایه گذاری مناسب در این زمینه، مداخله افراد فاقد صلاحیت در حوزه پزشکی و مشکلات معیشتی کادر درمانی که منجر به افزایش تعداد کادر پزشکی می شود با توجه به مهاجرت پرسنل پزشکی در سال های اخیر در واقع با مهاجرت پرسنل پزشکی سرمایه های کشور از بین می رود که یک ضرر بزرگ

اتفاقات ذکر شده و سیاست های انجام شده در این زمینه منجر به ایجاد شکایات در حوزه سلامت انجام شده است در حالی که مهم ترین موضوع در هر زمینه بحث سرمایه انسانی است که در حوزه سلامت مورد تهدید قرار گرفته است.

در سال های اخیر تمایل به مهاجرت در رشته های مختلف بیش از پنج برابر شده است که موضوع بسیار خطرناکی است، سرمایه گذاری های زیادی برای تربیت پزشکی که از نخبگان جامعه است انجام می شود و این افراد تعلق دارند. به این کشور، اما شرایط ایجاد شده باعث از دست دادن این افراد شده است.

همچنین برخی از سیاست های انجام شده در حوزه سلامت بدون در نظر گرفتن زیرساخت های لازم از جمله افزایش ظرفیت دانشجویان پزشکی نیز از دیگر مشکلات حوزه سلامت محسوب می شود. در دست آنهاست، همچنین با سخت شدن شرایط زندگی و اشتغال این افراد به فکر مهاجرت می افتند یا به مشاغل غیرپزشکی روی می آورند.

تلاش درمانگران برای دیدن لبخند بیماران/ دغدغه امروز پزشکان چیست؟

ایمنا: جامعه پزشکی و کادر پزشکی از دولت چهاردهم چه انتظاری دارند؟

مصلحی: وظایف چهارگانه فوق در صورت اجرا به معنای واقعی بسیار حائز اهمیت است و منطقی سازی سهم سلامت از تولید ناخالص داخلی و تقویت سازمان های بیمه گر باید مورد توجه قرار گیرد.

در گام اول باید در تصمیمات اتخاذ شده مردم را در اولویت قرار داد و سپس به ارائه دهندگان خدمات پزشکی توجه کرد. اگر تاکید می شود که وظایف اسناد بالادستی باید به صورت صحیح و واقعی اجرا شود به این دلیل است که منافع آن به دست مردم می رسد و امنیت نیز به جامعه پزشکی کمک می کند.

همچنین با مداخله گران سلامت که در حال افزایش هستند، باید پیچیدگی ها و دشواری های این حوزه را مورد توجه و درک جدی قرار داد و اگر تاکید می شود که کادر پزشکی باید حداقل عمر را داشته باشند، به این دلیل است که فکر و ذهن این افراد است. مردم فقط باید مشغول مردم و بیماران باشند و نگران مسائل بدیهی و اساسی زندگی خود نباشند.

ایمنا: اگر می توانستید به عقب برگردید، مسیر فعلی خود را دنبال می کردید؟

مصلحی: در حوزه سلامت مشکلاتی وجود دارد و ما گله مندیم، اما هیچ چیز جای لبخند بیمار پس از بازگشت به سلامت را برای جامعه کادر پزشکی نمی گیرد. در واقع تمام تلاش درمانگران این است که لبخند رضایت و بازگشت سلامتی افراد به جسم و روحشان را ببینند و جامعه کادر پزشکی همه مشکلات پوشاندن این لبخند رضایت و دیدن شادی و سلامتی را تحمل می کند. بیماران و خانواده های آنها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا