علمی و فناوری

تقویت گلوگاه‌های مهم حوزه ارتباطات برای افزایش کیفیت اینترنت

به گزارش گروه علمی ـ فناوری خبرگزاری سلامت (سلامت جو)ستار هاشمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز (یکشنبه 10 مهرماه) در حاشیه مراسم بازگشایی دبیرستان دخترانه فرزانگان در جمع خبرنگاران درباره اقداماتی که برای بهبود در دستور کار قرار دارد، گفت: کیفیت اینترنت: «در بحث ارتباطات معتقدیم در حال افزایش کیفیت هستیم، تیمی برای این موضوع تشکیل داده‌ایم که ابعاد مختلف را بررسی می‌کنیم.

وی بیان کرد: تعدادی از گلوگاه های مهم در حوزه ارتباطات کشور به ویژه در بخش های بین استانی شناسایی شده که تقویت آنها در دستور کار قرار دارد.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: امیدواریم با تقویت زیرساخت ها مردم احساس کنند که کیفیت ارتباطات ارتقا یافته است. این اقدامات گام به گام پیش می رود و از همکاران خود درخواست پیگیری این موضوع را داشته ام.

وی در خصوص برنامه ویژه خود برای ارتقای تجربه کاربری اینترنت گفت: در این بحث دو دیدگاه وجود دارد. ابتدا نظارت خود را در این زمینه تقویت کنیم و قدم بعدی تقویت زیرساخت هاست. هر دو نیازی که در دوره جدید مطرح شد را با جدیت پیگیری خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: رئیس جمهور نیز در جلسات هیات دولت مطالبات مردم در حوزه اینترنت را به طور مرتب پیگیری و تاکید می کند و ما موظف به پیگیری موضوع هستیم.

وزیر ارتباطات در خصوص موضوع رفع فیلتر خاطرنشان کرد: شورای عالی فضای مجازی و مرکز ملی فضای مجازی محور این بررسی هستند. تاکنون یک سری جلسات در این زمینه برگزار شده است و امروز نیز در این زمینه جلسه ای داریم. پیگیری این موضوع در دستور کار است و اجازه دهید در فضای کارشناسی آن را پیگیری کنیم.

هاشمی درباره معرفی رشته ارتباطات و فناوری اطلاعات به مدارس افزود: در حال تعامل با آموزش و پرورش هستیم تا این اتفاق که وظیفه ما محسوب می شود، رخ دهد.

وی افزود: در جلسه شورای معاونان یکی از موضوعات جدی که بر آن تاکید کردم این بود که به صورت دوره ای و منظم با خبرنگاران تعامل داشته باشند، جلسات رسانه ای برگزار کنند و پاسخگو باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا