اخبار سلامت

تفاوت های عطر، ادکلن و ادوپرفیوم چیست؟

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، محمود آل بویه با تاکید بر اینکه دانستن این تفاوت ها به انتخاب بهتر محصولات کمک می کند، اظهار داشت: عطرها با بیشترین غلظت روغن های معطر تولید می شوند و معمولا ماندگاری بیشتری دارند. درصد روغن های معطر در عطرها معمولاً بین 20 تا 30 درصد است.

وی درباره ادکلن ها نیز گفت: ادکلن ها درصد کمتری از روغن های معطر دارند که معمولا بین 5 تا 15 درصد است. به همین دلیل عموماً ادکلن ها برای استفاده روزمره مناسب تر هستند و ماندگاری کمتری نسبت به عطرها دارند.

آلبویه افزود: این نوع محصولات بیشتر برای کسانی که به دنبال رایحه های ملایم تری هستند توصیه می شود.

مدیرکل فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو به ادو پرفیوم و ادکلن اشاره کرد و اظهار داشت: ادوپرفیوم ها ترکیب متعادلی از عطر و ادکلن هستند که معمولا 15 تا 20 درصد روغن های معطر دارند. این نوع عطرها برای استفاده در شرایط خاص مناسب هستند.

وی خاطرنشان کرد: ادکلن هایی که درصد روغن های معطر آن بین 5 تا 15 درصد است برای استفاده روزانه و در مواقع غیررسمی توصیه می شود.

آل بوی با تاکید بر اینکه انتخاب نوع عطر بستگی به سلیقه شخصی و شرایط استفاده دارد افزود: آگاهی از تفاوت ها می تواند به مصرف کنندگان کمک کند تا بر اساس نیاز خود محصول مناسب تری را انتخاب کنند و از رایحه های مطبوع لذت ببرند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا