سلامت خانواده

تغییر روش پرداخت خدمات سلامت/ مدیریت هزینه های درمان – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی نشی گفت: در حال حاضر سیستم پرداخت در کشور مناسب نیست و همان پرداخت برای خدمت است، بنابراین باید به مدیریت پرداخت به صورت جامع یا موردی تغییر یابد.

وی ادامه داد: امسال در برنامه هفتم پیش بینی شده است تا 400 خدمت در حوزه سلامت از پرداخت هر خدمت به پرداخت موردی و فراگیر تبدیل و سقف و کف آن مشخص شود. به این ترتیب هزینه های درمان مدیریت می شود و بیماران شاهد تک قیمتی در بخش ها خواهند بود. عمومی و خصوصی خواهند بود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: پرداخت همه جانبه برای مراکز درمانی بسیار مفید است، زیرا مرکز درمانی می تواند هزینه های خود را بدون کاهش خدمات مدیریت کند و مابقی هزینه را برای خود مرکز پس انداز کند.

نشی افزود: این موضوع از سال 1397 آغاز شد و 30 خدمت در آن سال به طور جامع در روش پرداخت تغییر یافت و تا امسال 90 سرویس در روش پرداخت اصلاح شد و قرار است برنامه هفتم 500 سرویس تکراری اجرا شود. به صورت جامع محاسبه شود

وی با بیان اینکه شورای عالی بیمه نیز آمادگی دارد این خدمات را برای تصویب به هیئت وزیران برساند، ادامه داد: پس از تصویب این خدمات به بیمه های پایه و تکمیلی ابلاغ می شود.

نشی بیان کرد: بسیاری از خدمات بیمارستانی ربطی به تشخیص بیماری ندارند و اقدامات غیرضروری و غیرعلمی در پرونده بیماران مشاهده می شود و در صورت اصلاح روش های پرداخت هزینه های اضافی و القایی کاهش یافته و منابع بهداشتی به درستی صرفه جویی می شود.

وی افزود: هفته آینده موارد لازم در اجرای این قانون در شورای عالی بیمه سلامت بررسی می شود و قطعا تا پایان مهلت قانونی این موضوع اصلاح خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا