سلامت خانواده

تغییرات رژیم غذایی ممکن است به درمان فشار خون ریوی کمک کند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

سلامت جو به نقل از پزشکی اخبار، محققان می گویند رژیم غذایی تغییر اسیدهای آمینه گلوتامین و محدود کردن سرین ممکن است به کند کردن پیشرفت بیماری و بهبود اثربخشی داروهای فعلی کمک کند.

محققان تخمین می زنند که حدود 1٪ از جمعیت جهان با فشار خون ریوی زندگی می کنند. وضعیتی که باعث فشار خون بالا در رگ های خونی در ریه ها می شود.

در حال حاضر هیچ درمانی برای فشار خون ریوی وجود ندارد. گزینه های درمانی از جمله دارو، جراحی، و تغییر شیوه زندگی می تواند به مدیریت علائم و افزایش طول عمر کمک کند.

اکنون، تحقیقات جدید اثرات مداخلات غذایی بر فشار خون ریوی را بررسی کرده است.

«استفان چاننویسنده ارشد این مطالعه از دانشگاه پیتسبورگ گفت: برخلاف تصور غلط رایج، فشار خون ریوی یک بیماری شایع با گزینه های درمانی محدود است. بنابراین، هنوز میزان مرگ و میر و میر 50٪ در عرض 5 تا 8 سال پس از تشخیص وجود دارند. در حالی که اخیراً درمان‌های جدید هیجان‌انگیزی برای درمان فشار خون ریوی تأیید شده‌اند، ما تا راه درمان فاصله داریم و بیماران ما به دنبال درمان‌های بهتری برای کاهش مرگ و میر و عوارض هستند. میر و بهبود کیفیت زندگی.”

چان او گفت: «وقتی مشاهده کردیم که سلول‌های بیمار به نام فیبروبلاست در رگ‌های خونی ریه به طرز شگفت‌انگیزی در اثر فشار خون ریوی گرسنگی می‌کشند. آمینو اسیدها گلوتامین و آنها سرین هستند، ما تصمیم گرفتیم به دنبال ارتباط بین رژیم غذایی و فشار خون ریوی باشیم.”

وی ادامه داد: «داده‌های ما بعداً نشان داد که این اشتیاق به دلیل نیاز به فیبروبلاست‌ها برای افزایش تولید کلاژن و رسوب در داخل و اطراف رگ‌های خونی برای سفت شدن آنها در بیماری است.»

به گفته وی، زمانی که این اسید آمینه را قطع کردیم یا از استفاده از این اسیدهای آمینه برای تولید کلاژن جلوگیری کردیم، توانستیم کلاژن سازی، سخت شدن رگ ها و تشدید فشار خون ریوی را کاهش دهیم.

علاوه بر این، محققان کمبودی را پیدا کردند گلوتامین و سرین تولید کلاژن اضافی را متوقف می کند که منجر به سفت شدن رگ های خونی ریه و اختلال در عملکرد می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا