سلامت خانواده

تعیین داده ها برای اجرای سیاست ها و فرآیندهای حاکمیت داده در بانک ها و موسسات مالی

به گزارش اقتصاد آنلاین، مدیرعامل دیتا اجرای سیاست های حاکمیت داده در سازمان های بزرگ را یکی از ماموریت های اصلی این شرکت برشمرد و از آغاز همکاری با بانک ها و موسسات مالی برای هدایت آنها در مسیر هوشمندسازی خبر داد. بانکداری

از زمان معرفی هوش مصنوعی، پتانسیل داده ها برای تغییر سازمان ها و شرکت ها آشکارتر شده است. اما تجمیع، یکپارچه‌سازی و آماده‌سازی این داده‌ها برای تجزیه و تحلیل در سازمان‌های بزرگ که روزانه حجم عظیمی از داده‌ها تولید می‌شود، کار ساده‌ای نیست و خلق ارزش از آن‌ها جز با فراهم کردن مقدمات لازم امکان‌پذیر نخواهد بود.

علی گلزاده، مدیرعامل شرکت داده، اجرای سیاست های حاکمیت داده را ضرورت ارزش آفرینی از داده ها در سازمان های بزرگ خواند و گفت: پراکندگی داده ها، نبود زیرساخت های مناسب برای ذخیره سازی و مدیریت داده ها و همچنین حساسیت بالا از برخی داده ها، این ضرورت را ایجاد می کند. قبل از هر اقدامی خط مشی مناسب و دقیقی برای این فرآیندها ایجاد می شود و زمینه استخراج دانش از داده ها و استفاده از آن در تحلیل کسب و کار فراهم می شود. وی هدف از پیاده سازی اصول حاکمیت داده در سازمان ها را کمک به رهبران سازمان ها برای مدیریت بهینه دارایی های داده و کسب بینش عمیق از وضعیت کسب و کار خود دانست و افزود: با اجرای اصول حاکمیت داده می توان ادعا کرد. که موانع استخراج دانش از داده ها برداشته شده و کسب و کار در راه تبدیل شدن به یک سازمان داده محور است.

مدیرعامل دیتا صنایع بزرگ کشور مانند صنعت بانکداری و مالی، صنعت پتروشیمی و … را مخاطبان اصلی این سیاست دانست. وی در تشریح جزئیات این همکاری اظهار داشت: از سال گذشته پروژه اجرای اصول حاکمیت داده ها را در بانک تجارت آغاز کرده ایم و پیش بینی می شود با تکمیل این پروژه، بخش زیادی از نیازمندی های این مجموعه برای هوشمند شدن و داده محور شدن برآورده خواهد شد.” علی گلزاده با بیان اینکه هم اکنون داده ها به عنوان یکی از با ارزش ترین دارایی های یک سازمان در دنیا محسوب می شود، تصریح کرد: تا به امروز بحث اجرای اصول حاکمیت داده در بین بانک های ایرانی یا شرکت های بزرگ فعال در صنایع کشور مطرح نشده است. بسیار جدی بوده و تنها مواردی است که تعداد انگشت شماری از شرکت های بزرگ کشور وارد این بحث شده اند. وی بانک تجارت را یکی از پیشگامان توجه به مقوله مدیریت داده ها دانست و ادامه داد: پیش بینی ما این است که تا دو سال آینده اجرای این پروژه برای بانک تجارت به اتمام برسد و با نتایجی که تاکنون به دست آمده است. امیدواریم بتوانیم از آن به عنوان یک الگوی موفق در سایر سازمان های بزرگ استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه اجرای اصول حاکمیت داده تنها یکی از مجموعه خدماتی است که این شرکت برای سازمان ها ارائه می کند، گفت: توسعه سیستم های مبتنی بر داده مانند مدیریت ریسک، شناسایی مشتریان بالقوه، چرخه عمر مشتری، اعتبارسنجی و … .، از دیگر خدمات قابل ارائه به آنها بانک ها و موسسات مالی هستند.

شرکت داده‌های تجاری و اعتبارسنجی ایرانیان (DATA) در سال 1402 و با توجه به ضرورت توجه به مبحث حاکمیت داده و هوش مصنوعی با هدف توسعه زیرساخت‌ها، تحلیل و مدیریت کلان داده‌ها و ارائه خدمات هوش مصنوعی و قرار است هوشمندسازی نظام بانکی و همچنین صنایع کلان کشور در راه باشد. این شرکت با حمایت از نیروی کار جوان، خلاق و متخصص خود در زمینه هایی مانند داده کاوی، امنیت داده، مدیریت داده، زیرساخت داده و هوش مصنوعی، خدمات و تولید محصول را با استفاده از آخرین فناوری ها ارائه می دهد. دیتا با ارائه خدمات تخصصی در زمینه های ذکر شده نقش قوی و تاثیرگذاری در تحول دیجیتال داشته و با استفاده از داده های بزرگ راه را برای بهبود عملیات و فرآیندها در سازمان ها هموار می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا