سلامت خانواده

تعیین اولویت های بودجه ای حوزه سلامت/پیش بینی اعتبارات لازم – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، اولین جلسه ستاد برنامه و بودجه سال 1404 با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت و جمعی از مسئولان و کارشناسان حوزه بودجه برگزار شد.

در این جلسه طاهر محبتی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت بررسی و پیش بینی منابع درآمدی وزارت بهداشت در مصوبات قانونی را برای تدوین بسته پیشنهادی وزارت بهداشت ضروری دانست. بودجه 1404 وزارت بهداشت و درمان افزود: فعال سازی و تشکیل کارگروه های لازم برای برآورد مالیات دخانیات، عوارض کالاهای مضر و این گونه منابع مالی برای برنامه ریزی بودجه 1404 وزارت بهداشت ضروری است.

وی ادامه داد: برخی از قوانین مرتبط با حوزه سلامت در سال اول برنامه هفتم توسعه الزامی است و همگرایی با سازمان برنامه و بودجه و نهادهای مرتبط برای پیش بینی اعتبارات لازم می تواند نقش مهمی در تحقق این امر داشته باشد. بودجه مورد نیاز وزارت بهداشت در سال 1404.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، تعیین اولویت های بودجه ای حوزه سلامت را یکی از وظایف اصلی ستاد برنامه و بودجه 1404 وزارت بهداشت عنوان کرد و گفت: در صورتی که بخشی از سیاست های کلی وزارت بهداشت باشد. قرار است نظام سلامت به عنوان سند بالادستی اجرا شود، تصویب قانون در صورت بودجه بودن باید تذکر لازم برای آن ارائه شود.

محبتی با اشاره به اینکه ممکن است برخی برنامه ها در حوزه های مختلف وزارت بهداشت ردیف بودجه مشخصی نداشته باشد، افزود: لازم است پس از آمارتبصره ها و ردیف های مورد نیاز آن باید در بودجه 1404 پیش بینی شود.

رئیس ستاد برنامه و بودجه 1404 وزارت بهداشت، توجه بیشتر به مقوله بهره وری را امری اجتناب ناپذیر خواند و گفت: ستاد برنامه و بودجه موظف است ظرفیت ها و موانع قانونی بهره وری را بررسی و در بسته بودجه پیشنهادی قرار دهد. سال 1404 وزارت بهداشت. کند

وی تاکید کرد: آیین نامه آمار برای برنامه هفتم توسعه در حوزه سلامت با اولویت آیین نامه سال اول و زمان بندی شده، سریعاً به حوزه های مربوطه ابلاغ شود تا رایزنی های لازم با سازمان برنامه و بودجه در این زمینه آغاز شود. در این راستا می توان از ظرفیت های مرکز تحقیقات حقوق سلامت کشور بهره برد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا