سلامت خانواده

تعلیق 110 سایت محصولات سلامت محور/ عرضه کالای قاچاق – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد عبدی با اشاره به نظارت 82 کاربر در معاونت های غذا و داروی سراسر کشور بر فعالیت وب سایت ها و پلتفرم ها در عرضه محصولات سلامت محور، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون در سال 110 وب سایت متخلف در این حوزه تعلیق شده است. .

وی بیان کرد: انماد سامانه سازمان توسعه تجارت است که به مراجع صدور مجوز دسترسی دارد که از طریق آن می توانند کالاهای تحت نظارت را رصد و با تخلفات برخورد کنند.

عبدی افزود: نهادهای نظارتی مانند سازمان غذا و دارو می توانند با استفاده از سامانه اینماد بر اقلام تحت نظارت خود که در سایت ها و شبکه های اجتماعی عرضه می شود نظارت کنند، بر این اساس از ابتدای سال تاکنون 702 سایت در این کشور تخلف کرده اند. میدان عرضه محصولات سلامت محور شناسایی و ۱۱۰ وب سایت متوقف شده است.

رئیس اداره پیشگیری و مبارزه با قاچاق فرآورده های بهداشتی، تخلفات شناسایی شده در حوزه سلامت را بیشتر مربوط به عرضه کالاهای قاچاق و غیرمجاز عنوان کرد و گفت: ادارات غذا و دارو در سراسر کشور به سامانه اینماد دسترسی دارند. تخلفات در حوزه محصولات بهداشتی محور رصد و گزارش می شود و در برخی موارد دامنه متخلفان مسدود می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا