بهداشت و درمان

تعریف جدید کارشناسان برای «کووید طولانی مدت»

به گزارش گروه سلامت و درمان خبرگزاری سلامت (پزشکی)، بر اساس تعریف جدید، کووید طولانی مدت یک بیماری مزمن است که پس از ابتلا به کووید 19 ایجاد می شود و حداقل به مدت سه ماه وجود دارد.

مقامات فدرال از آکادمی های ملی خواستند تا موضوع طولانی مدت تعریف کووید را بررسی کنند و خاطرنشان کردند که فقدان تعریف جامع برای آن منجر به مشکلاتی در تشخیص و درمان این اختلال شده است.

دکتر هاروی فاینبرگ، رئیس بنیاد گوردون و بتی مور و رئیس کمیته نویسندگان، گفت: “فقدان یک تعریف ثابت برای کووید طولانی مدت، تحقیقات را با مشکل مواجه می کند و تشخیص و مراقبت از بیماران را به تاخیر می اندازد.”

وی در بیانیه خبری آکادمی افزود: “کمیته ما امیدوار است که این تعریف واحد که با نظرات جوامع تحقیقاتی و بیماران ایجاد شده است، به آموزش عمومی در مورد این بیماری گسترده کمک کند.”

کارشناسان گفتند، کمیته ای که این تعریف جدید را توسعه داد، از داده های بیش از 1300 نفر استفاده کرد.

این تعریف مبتنی بر این باور است که کووید در درازمدت به روش‌های مختلفی در هر سیستم عضوی از بدن انسان ظاهر می‌شود.

این تعریف می گوید که کووید طولانی مدت می تواند بلافاصله پس از عفونت اولیه شروع شود یا می تواند هفته ها یا ماه ها بعد شروع شود. ممکن است فرد در طول عفونت اولیه علائمی نداشته باشد، اما به کووید طولانی مدت مبتلا شود.

به گفته محققان، بیماران مبتلا به کووید طولانی مدت ممکن است یک یا چند بیماری پزشکی قابل تشخیص نیز داشته باشند. این عارضه می تواند هر یک از سیستم ها و اندام های اصلی بدن و حتی اختلالات روانی مانند افسردگی و اضطراب را درگیر کند.

علاوه بر این، کووید طولانی مدت می تواند مشکلات سلامتی موجود را تشدید کند و همچنین به عنوان یک وضعیت جدید ظاهر شود.

به گفته متخصصان، این علائم و شرایط می تواند از خفیف تا شدید متغیر باشد و می تواند در عرض چند ماه برطرف شود یا برای سال ها باقی بماند.

به گفته کارشناسان، هر کسی، صرف نظر از سن، جنسیت یا پیشینه، ممکن است به مدت طولانی به کووید مبتلا شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا