علمی و فناوری

تعرفه حفاری فیبرنوری در تهران تعیین شد

به گزارش گروه علمی ـ فناوری خبرگزاری سلامت (سلامت جو)کمیسیون تنظیم مقررات در مصوبه شماره 5 جلسه 354 خود، تعرفه حفاری در تهران را متری 400 هزار تومان تعیین کرد. در این مصوبه اصلاحات دیگری نیز در برنامه زمانبندی اجرای پروژه ها اعمال شده است.

در این مصوبه شماره 5 جلسه 354 علاوه بر تعیین تعرفه حفاری برای تهران، اصلاحاتی در خصوص زمان اجرای پروژه ها نیز اعمال شده است. در این مصوبه مهلت دستگاه های اجرایی برای موافقت با درخواست بهره برداران در حوزه حفاری از «دو ماه» به «15 روز» کاهش یافته است.

بر اساس اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اپراتورها نیز موظفند پس از دریافت مجوز عبور از زمین، طرح خود را ظرف مدت 4 ماه اجرا کنند. پیش از این اپراتورها 6 ماه فرصت داشتند.

در مصوبه نظارتی تاکید شده است که دستگاه های اجرایی موظفند مجوز عبور از زمین را «به یکباره و برای کل شهر مورد تقاضا» صادر کنند. همچنین مدت استفاده از پروانه عبور از زمین برای دارنده پروانه «حداقل 40 سال از تاریخ صدور پروانه» تعیین شده است.

لازم به ذکر است مدتی پیش در راستای اجرای ماده 5 قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و به منظور تسریع و تسهیل هزینه های سرمایه گذاری ایجاد و توسعه زیرساخت شبکه فیبر نوری و با استفاده از ظرفیت بند پ تبصره 11 قانون بودجه سال 1403 کشور، تعرفه ها و الزامات مجوز گذر زمینی برای نصب داکت، ساب داکت، میکرو کانال و فیبر نوری و نصب تجهیزات فعال و غیر فعال در محل حفاری بین شهری را تصویب کرد. مسیرها

در ماده 2 این مصوبه سقف تعرفه مجوز عبور زمینی برای کلیه راه های بین شهری از محور جاده به هر طرف در سطح راه اصلی (آسفالت) تا شانه جاده به ازای هر متر 250000 ریال تعیین شد. فقط یک بار توسط کارور تعیین شد. به ارائه دهنده خدمات پرداخت می شود.

همچنین در صورت عدم امکان عبور از محور جاده به دو طرف بر روی بستر راه اصلی (آسفالت)، خاکبرداری باید در شانه راه انجام شود که در این صورت تعرفه هر متر سی می باشد. (30) درصد تعرفه این بند. است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا