اخبار سلامت

تعدد نهادهای موازی در “گردشگری سلامت” باید اصلاح شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، سومین همایش و نمایشگاه بین المللی بیمارستان ها و مراکز درمانی IPH2024 به همت انجمن گردشگری سلامت استان تهران و با حمایت ویژه مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی از 17 تا 19 برگزار شد. مرداد 1403 در مرکز همایش های سازمان صدا و سیما. خواهد بود.

این رویداد که با حضور نمایندگان بیمارستان ها و مراکز درمانی بیش از 30 کشور جهان برگزار می شود، فرصت مناسبی برای توسعه روابط بین الملل و معرفی ظرفیت های خدمات پزشکی کشور فراهم می کند و می تواند مورد استفاده فعالان حوزه سلامت قرار گیرد. حوزه سلامت و گردشگری سلامت

دکتر روح الله متافکر آزاد; یکی از اعضای هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر گفت: سال هاست که در حوزه علم حکمرانی در کشور فعالیت می کنیم و در تلاش بودیم تا چگونگی مدیریت مراکز علمی و پزشکی و دانشگاه ها را به گونه ای مشخص کنیم که تولید علم در کشور رشد می کند.

وی بیان کرد: این تلاش گاهی موفق و گاهی ناموفق بوده است. اکنون در گفتمانی جدید تحت عنوان حکمرانی علمی است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی گفت: 600 میلیون نفر جمعیت همسایگان ایران هستند که با ایران 700 میلیون نفر می شود که بازار دانش بنیان بزرگی محسوب می شود. باید از حوزه اقتصاد تک محصولی تغییر جهت پیدا کنیم.

وی بیان کرد: در گردشگری سلامت مزیت های زیادی داریم که مهم ترین آن تربیت متخصصان کارآمد است و برندسازی ما در این زمینه پزشکان متخصص ما هستند. موقعیت جغرافیایی ما در منطقه نیز نشان می دهد که قابلیت های زیادی در این زمینه برای ما در منطقه وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: 10 میلیارد دلار بر اساس قانون برنامه هفتم از نظر ارزشی نشان دهنده درآمد سالانه کشور از حوزه بهداشت و درمان است که 6 میلیارد یورو در حوزه گردشگری سلامت است.

آزاد اندیش گفت: در حوزه گردشگری سلامت شاهد سردرگمی نهادهای تصمیم گیر و موازی هستیم. تعدد بسیاری از مؤسسات در صدور مجوز باید اصلاح شود. در قانون 1400 تسهیلات جواز کسب داشتیم که از این تعداد 4200 مجوز تا ابتدای سال وارد سامانه پنجره واحد شد. علاوه بر این قوانینی که در سال های گذشته تصویب کردیم جرم انگاری شده و ترک فعل جرم انگاری شده است.

وی گفت: فرهنگ سازی در این زمینه مهم است و باید درک عمیقی از بازار بلندمدت این اقتصاد در بخش خصوصی و فعالان این حوزه ایجاد شود.

به گزارش تسنیم، دکتر عبدالحسین روح امینی; نماینده شورای اسلامی نیز در ادامه این همایش اظهار داشت: انتظارات از دولت چهاردهم به دلیل تخصص پزشکی رئیس جمهور زیاد است و تسلط این رئیس جمهور بر حوزه پزشکی یک فرصت است.

وی گفت: رئیس کمیته تدوین برنامه هفتم در حوزه سلامت وی ​​دکترای پزشکی است و نویسنده و پیگیر سلامت بود.

نماینده شورای اسلامی گفت: 5 تا 6 میلیارد دلار کسری داریم که عمدتاً استقراض است که در دولت شهید رئیسی کافی نبود و برای این کسری بودجه را از صندوق توسعه ملی می گیریم. در حالی که دولت نباید کار خاصی انجام دهد، اما نباید جلوی آن را بگیرد. !

وی بیان کرد: طبق قانون وظیفه داریم برای همه مردم ایران خدمات آموزشی و بهداشتی ارائه کنیم. ما در زمینه دارو، تجهیزات و واکسن فعالیت های زیادی داشته ایم و ظرفیت های زیادی داریم که بالقوه است و باید بالفعل باشد. ما در خطوط واکسیناسیون خوب عمل می کنیم، اما آنها با ظرفیت کامل کار نمی کنند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا