علمی و فناوری

تعداد کاربران فعال هفتگی «چت جی‌پی‌تی» به ۲۰۰ میلیون نفر رسید!

به گفته شرکت هوش مصنوعی OpenAI، GPT Chat اکنون 200 میلیون کاربر فعال هفتگی دارد. این نشان دهنده دو برابر شدن 100 میلیون مخاطب هفتگی است که این شرکت در نوامبر سال گذشته اعلام کرد.

به گزارش گروه علمی ـ فناوری خبرگزاری سلامت (سلامت جو)افزایش تعداد کاربران تنها رشد بزرگی نیست که OpenAI در سال گذشته شاهد آن بوده است. مدیر عامل شرکت سام آلتمن در تابستان امسال به کارمندان گفت که درآمد سالانه شرکت به 3.4 میلیارد دلار خواهد رسید که از 1.6 میلیارد دلار در پایان سال 2023 بیشتر است.

جدا از اعلام تعداد کاربران، وال استریت ژورنال گزارش داد که اپل، انویدیا و مایکروسافت در حال مذاکره برای سرمایه گذاری در دور جدیدی از جمع آوری سرمایه برای OpenAI هستند. تنها جزئیاتی که این گزارش در مقیاس دور سرمایه‌گذاری داشت این بود که OpenAI بیش از 100 میلیارد دلار ارزش داشت.

مایکروسافت از سال 2019 تاکنون 13 میلیارد دلار در تجارت هوش مصنوعی خود سرمایه گذاری کرده است، در حالی که اپل فاش کرده است که چت GPT بخش بزرگی از تلاش های آینده اپل در زمینه هوش مصنوعی خواهد بود. هر دو مایکروسافت و اپل در تابستان امسال پس از اینکه کمیسیون اروپا نگرانی‌های ضدتراست را در مورد روابط نزدیک کسب‌وکارها مطرح کرد، کرسی‌های خود را در هیئت مدیره OpenAI واگذار کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا