سلامت خانواده

تصحیح یک باور مبهم؛ کندر هوش و حافظه را افزایش می دهد؟

فاخره بهبهانی: کندر دو نوع خوراکی و غیرخوراکی دارد. نوع غیرخوراکی آن اغلب همراه با اسپند دودی می شود و از عطر مطبوع آن بهره می برند. کندر غیرخوراکی، سمی و سمی است و هنگام خرید باید از خوراکی بودن آن مطمئن شوید.

شرایط استفاده از کندر برای تقویت حافظه

متخصصان طب سنتی بر این باورند که کندر گزینه مناسبی برای حافظه و تمرکز سالمندان است و در برخی موارد می تواند حافظه را بهبود بخشد و از فراموشی جلوگیری کند. اما برای همه افراد دارای حافظه ضعیف نمی توان آن را تجویز کرد و حتی مصرف بیش از حد آن می تواند منجر به اضطراب و از دست دادن حافظه شود. کندر باعث افزایش فشار خون و لخته شدن خون در افراد مستعد می شود و مصرف آن در دوران قاعدگی خانم ها توصیه نمی شود. این آدامس می تواند باعث بی خوابی، سردرد و افزایش اضطراب در هوای گرم شود. بنابراین از این آدامس گیاهی برای تقویت حافظه خودسرانه استفاده نکنید.

نقش کندر در هوش نوزاد

برخی از متخصصان طب سنتی معتقدند که مصرف کندر توسط مادران باردار قطعا برای افزایش هوش نوزاد موثر نیست. در منابع طب قدیم هیچ مطالعه یا تحقیق بالینی وجود ندارد که نشان دهد مصرف کندر در دوران بارداری باعث افزایش هوش کودک شود. البته کارشناسان بر این باورند که احتمالاً استفاده از کندر در زنان باردار چاق که دارای چربی اضافی در بدن هستند و علائمی مانند افزایش چربی خون یا کبد چرب دارند و بالعکس مصرف آن در افراد سالم به ویژه افراد مبتلا به آن مفید است. با مزاج گرم و احتمالاً خشکی باعث عوارض کبدی می شود.

محققان همچنین دریافته اند که مصرف بیش از حد کندر توسط زنان باردار می تواند خطر بیش فعالی را در کودکان افزایش دهد. توصیه می شود مادران باردار از مصرف خودسرانه آدامس و گیاهان دارویی در دوران بارداری خودداری کنند و در صورت اصرار در مصرف آن حتماً زیر نظر متخصص مجرب و کارآمد طب سنتی باشند.

۴۷۲۳۲

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا