سلامت خانواده

تشکیل پرونده قضایی در فروش اینترنتی مواد مخدر/ تحریم اساسنامه سازمان – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، سید حیدر محمدی در همایش انجمن علمی داروسازان اظهار داشت: ابطال الزام داروساز بودن به عنوان موسس داروخانه از سوی هیات عمومی دیوان عدالت اداری در سال گذشته ابلاغ شد. دو سال

وی افزود: افرادی که مدرک دانشگاهی ندارند نمی توانند مجوز بگیرند و افرادی که تحصیلات غیر مرتبط دارند باید امتیاز لازم را کسب کنند.

محمدی ادامه داد: برای تاسیس داروخانه در تهران نکات زیادی لازم است و شاید حتی داروسازان هم بعد از سال ها مجوز داروخانه بگیرند چه برسد به غیر داروسازان.

وی افزود: معتقدیم برای راه اندازی داروخانه باید سیستم ترازسازی را دنبال کرد.

محمدی خاطرنشان کرد: در خصوص اساسنامه سازمان غذا و دارو از ابتدای دولت سیزدهم پیشنهادی به حوزه وزارتی داده ایم اما به هیچ وجه ابلاغ این اساسنامه به هیات دولت صلاح تلقی نشد.

وی افزود: حق فنی داروخانه ها در بسیاری از کشورها وجود دارد، با پیگیری هایی که در قانون بودجه سال 1401 انجام شد، در قانون بودجه سال 1402 به فراموشی سپرده شد و در سال 1403 دوباره گنجانده شد و در صورت پیشرفت در قانون برنامه 5 ساله هفتم دیده نشد، با تلاش سازمان غذا و دارو، انجمن داروسازان ایران و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، این برنامه وارد قانون شد. برنامه 5 ساله هفتم و با این قانون تبدیل به یک حکم دائمی می شود.

محمدی گفت: در دستگاه قضایی پرونده هایی در خصوص فروش اینترنتی دارو در بسترهای مختلف داریم که تخلف می کنند و فروش اینترنتی انجام می دهند که پیشنهاد دادیم فعالیت آنها به صورت فروش اینترنتی نباشد و به صورت حمل و نقل باشد. ارسال دارو با کمک داروخانه ها».

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا