سلامت خانواده

تشدید انگیزه های خودکشی در شب های بی خوابی – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

سلامت جو به نقل از سلامتی روز نیوز، محققان گزارش می دهند که خطر خودکشی پنج برابر بیشتر و خطر قتل بین ساعت 2 تا 3 بامداد برای افرادی که در طول شب بیدار هستند، هشت برابر بیشتر است.

«اندرو سایهمحقق ارشد برنامه تحقیقاتی خواب و سلامت دانشگاه آریزونا می‌گوید: «اختلال در خواب ممکن است تفکر منطقی را به شدت مختل کند، که می‌تواند منجر به رفتارهای تکانشی در افراد آسیب‌پذیر شود».

آمارها نشان می دهد که نزدیک به 19 درصد از خودکشی ها و 36 درصد از قتل ها در شب اتفاق می افتد.

برای مطالعه جدید، محققان 15 سال داده های ایالات متحده را تجزیه و تحلیل کردند که شامل بیش از 78000 خودکشی و 50000 قتل بود.

محققان گزارش دادند که نوجوانان و جوانان سه برابر بیشتر در معرض خودکشی در سکوت شب بودند.

خطر خودکشی در شب برای افرادی که مشروبات الکلی مصرف می کردند و کسانی که با شریک زندگی خود دعوا می کردند بیشتر است.

به گفته محققان، به نظر می رسد بیدار شدن در شب با عملکردهای پیچیده تصمیم گیری مرتبط است گرفتن مغز دخالت می کند. در زمانی که روحیه منفی افراد در اوج است و مثبت اندیشی در کمترین حد خود است، تفکر منطقی را کاهش می دهد.

سایه این دانشگاه در ادامه گفت: «مطالعات آینده می‌توانند دقیقاً آنچه را که در مغز اتفاق می‌افتد برای مستعد کردن افراد به این نوع خطرات روشن کند و اینکه آیا استراتژی‌های مبتنی بر شواهد برای بهبود خواب و کاهش بیداری‌های شبانه می‌تواند خطرات را کاهش داده و از این پیامدهای غم و اندوه جلوگیری کند یا خیر». یک خبر الهام بخش کمک.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا