سلامت خانواده

تسکین “مه مغزی” ناشی از شیمی درمانی با ورزش هوازی – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

سلامت جو به نقل از مدیسون جنیفر برانت، محقق ارشد و استاد علوم انسانی در دانشگاه اتاوا در کانادا، گفت: «یافته‌های ما ارزیابی، توصیه و ارجاع ورزش را به عنوان بخشی از مراقبت از سرطان تقویت می‌کند. این توصیه ممکن است به زنان مبتلا به سرطان کمک کند تا سلامت جسمی و روانی خود را در طول درمان و پس از آن به طور فعال مدیریت کنند.

برای این مطالعه، 57 بیمار مبتلا به سرطان سینه در اتاوا و ونکوور به طور تصادفی به مدت 12 هفته یا 24 هفته ورزش هوازی همراه با شیمی درمانی آنها تقسیم شدند.

حدود نیمی از زنان ورزش هوازی را همزمان با شروع شیمی درمانی و نیمی دیگر پس از پایان شیمی درمانی شروع کردند.

تفاوت معنی داری بین دو گروه در آزمون های عینی عملکرد مغز مشاهده نشد.

با این حال، زنانی که در طول شیمی درمانی در تمرینات هوازی شرکت کردند، گزارش دادند که احساس شفافیت بیشتری داشتند و کیفیت زندگی کلی بهتری داشتند.

برونت گفت: «نتایج نشان می‌دهد که باید گزینه‌های ورزشی بیشتری در اختیار زنانی قرار گیرد که تحت شیمی‌درمانی سرطان سینه هستند.»

برونت افزود: «برای رسیدگی به این موضوع، ما از همکاری در بخش‌های دانشگاهی، مراقبت‌های بهداشتی، تناسب اندام و جامعه حمایت می‌کنیم تا برنامه‌های ورزشی را به‌طور خاص برای زنان مبتلا به سرطان سینه طراحی کنیم.» این برنامه‌ها باید به راحتی پذیرفته شوند و به طور گسترده اجرا شوند، تا به مزایای ورزش برای همه زنانی که با چالش‌های درمان و بهبودی سرطان مواجه هستند، قابل دسترس‌تر شود.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا