سلامت خانواده

تسهیلات ارزی جدید برای صنعت دارو/تولید 99 درصد نیاز دارویی داخل کشور

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از سازمان غذا و دارو، سید حیدر محمدی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه «ایران داروسازیوی به نقش این نمایشگاه در معرفی توانمندی های ایران در حوزه دارویی اشاره کرد و تصریح کرد: ما هر ساله رویدادهای متعددی در حوزه سلامت داریم و از طریق این نمایشگاه ها توانمندی های خود را به دنیا عرضه می کنیم.

وی افزود: ویژگی مهم نمایشگاه ایران است داروسازی حضور 100 درصدی صنایع دارویی در کل زنجیره تامین دارو؛ امروزه 99 درصد نیاز دارویی کشور در داخل تولید می شود و توانسته ایم محصولات دارویی خود را به کشورهای مختلف صادر کنیم.

رئیس سازمان غذا و دارو وظیفه اصلی این سازمان را تسهیل در تولید و عرضه دارو دانست و درباره اقدامات اخیر این سازمان گفت: در ماه های گذشته انواع داروها قیمت گذاری شد و این روند متوقف شد. مدتی است که در یک ماه گذشته به جز قرص ها قیمت سایر فرم های دارویی تکمیل و اطلاع رسانی شده است.

وی با اشاره به مشکلات نقدینگی در صنعت دارو گفت: 200 هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات هدفمندی به بودجه عمومی واریز شده است. در جلسات اخیر با بانک مرکزی، تسهیلات پنج ماهه جاری است و شرکت ها می توانند از آن استفاده کنند و تسهیلات چهار ماهه نیز در حال اجراست و شرکت ها می توانند درخواست خود را ارائه کنند.

محمدی از برنامه بانک مرکزی برای اعطای تسهیلات به پروژه های بزرگ و طرح های ملی خبر داد و گفت: متقاضیان می توانند از طریق سازمان غذا و دارو درخواست خود را پیگیری کنند.

وی خاطرنشان کرد: تخصیص ارز برای خرید ماشین آلات تا سقف 200 میلیون دلار با معرفی این سازمان امکان پذیر شده است و تسهیلات ریالی به مبلغ 50 هزار میلیارد ریال نیز در حال پیگیری است و بانک مرکزی نیز اقدام کرده است. قول داد که این مبلغ به شرکت های دارویی پرداخت شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا