سلامت خانواده

تست اثربخشی ضد آفتاب با آینه UV یک ترفند تبلیغاتی است – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، شهرام شعیبی اظهار داشت: آینه های فرابنفش طیف کمی از اشعه های UVA را در محدوده 320 تا 400 میلی متر ساطع می کنند. بنابراین تنها ضدآفتاب های حاوی UVA از این آزمون عبور می کنند و ضدآفتاب های حاوی UVB که در طول موج 280 تا 320 میلی متر ساطع می شوند توسط این آینه ها پوشانده نمی شوند.

وی افزود: این آینه ها تست های مضر را از طیف UVA بر روی پوست نمی تابانند و قسمتی را که اثر کمتری دارد ساطع می کنند. زیرا در غیر این صورت این آینه ها می توانند آسیب جدی به پوست وارد کنند. در نتیجه این آینه ها طول موج های مضر UV را که در ناحیه اثر ضدآفتاب ها قرار دارند می پوشانند.

به گفته رئیس آزمایشگاه کنترل فرآورده های آرایشی و بهداشتی، آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو، این آینه ها فقط ضدآفتاب های فرموله شده با مواد شیمیایی را پوشش می دهند و فقط ضدآفتاب ها اشعه ماوراء بنفش را جذب می کنند و چون در ساخت ضد آفتاب های فیزیکی، روی یا تیتانیوم که نور UV را منعکس می کند استفاده شده است. بنابراین در این تست کار نمی کند.

وی خاطرنشان کرد: این آینه ها نمی توانند آزمون مناسبی برای کارایی و اثربخشی ضدآفتاب ها باشند، زیرا اگر قرار باشد تنها نوع خاصی از ضدآفتاب ها را شناسایی کنند، باعث سردرگمی و نگرانی بیشتر مصرف کنندگان می شوند و به دلیل دقت پایین این آینه ها بیشتر به عنوان روش های تبلیغاتی مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده می شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا