سلامت خانواده

تزریق 8.2 تلاش اعتبار به حوزه پزشکی/نمی گذاریم این صنعت آسیب ببیند – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، سید حیدر محمدی افزود: ارز دارویی در سال 1400 بیش از 5 میلیارد بوده که بخشی از آن برای تهیه واکسن کرونا و بخشی برای دارو و تجهیزات پزشکی بوده است. در سال 1401 این مقدار تغییری نکرد. 4 میلیارد دلار بوده که در سال 1403 به 5/3 میلیارد کاهش یافته است.

رئیس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: اصلاح سیاست ارزی نیازمند نقدینگی و تسهیلات ارزی و ریالی است و مطالبات حوزه دارویی نیز باید توسط سازمان های بیمه گر تامین شود. سقوط پرداخت شود وی ادامه داد: شرکت های دارویی اذعان دارند مشکل اصلی تامین نقدینگی است که خوشبختانه با دستور رئیس جمهور 8200 میلیارد تومان از مطالبات داروخانه ها، شرکت های دارویی و پخش پرداخت شد.

وی افزود: تخصیص 6400 میلیارد تومان نیز از سوی سازمان برنامه و بودجه صادر شده است که امیدواریم به زودی تامین شود.

محمدی بیان کرد: یکی از تصمیمات خوب دولت انتقال بخشی از منابع هدفمندی یارانه ها به بودجه عمومی بود که پیش از این نیز بارها اعلام کرده بودیم که منابع دارویی از منابع هدفمند و منابع جدا شود. داروساز با دستور رئیس جمهور و تصویب هیئت وزیران بخش زیادی از منابع به بودجه کل واریز شود. داروساز به بودجه عمومی منتقل می شود.

وی با تاکید بر اینکه خودکفایی یکی از نقاط قوت صنعت دارو در کشور است، گفت: اجازه نمی دهیم صنعت دارو آسیب ببیند و با پیگیری تسهیلات ریالی و نقدینگی به تقویت این حوزه کمک می کنیم. در پایان سال 1402 روند تولید در بسیاری از شرکت ها رشد مثبتی داشته است و امیدواریم با پیگیری های مستمر وزیر بهداشت و رئیس جمهور که پزشکان و متخصصان حوزه سلامت هستند، مشکلات موجود در رشته پزشکی حل می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا