اخبار سلامت

تزریق 3.9 میلیون فرآورده خونی به بیماران در سال 1402

به گزارش سلامت جو قممصطفی جمالی روز پنجشنبه در سفر هیئت دولت به قم در دیدار آیت الله سید جواد شهرشتانی نماینده آیت الله علی سیستانی در قم اظهار داشت: هر فردی از سن 18 سالگی می تواند خون اهدا کند. بر این اساس هر فرد در طول زندگی خود می تواند بیش از 200 بار خون اهدا کند.

وی افزود: با توجه به اینکه هر خون به سه قسمت تقسیم می شود، در واقع هر فرد در طول عمر خود می تواند با اهدای خون خود جان 600 تا 700 نفر را نجات دهد.

مدیرعامل انتقال خون کشور ادامه داد: اهداکنندگان خون پیشروان گمنام سلامت هستند و نقش مهمی در سلامت دارند.

جمالی گفت: پزشکی که در مراکز انتقال خون فعالیت می کند به طور متوسط ​​روزانه 30 نفر را معاینه می کند و باعث می شود چند صد هزار نفر خون اهدا کنند. اگر انتقال خون یک روز تعطیل باشد، بسیاری از بخش های جراحی در بیمارستان ها قادر به ارائه خدمات به بیماران نخواهند بود.

وی با بیان اینکه نقش انتقال خون حیاتی است، تصریح کرد: از هر سه نفر یک نفر تا پایان عمر به خون یا فرآورده های خونی نیاز دارد. سال گذشته بیش از 3 میلیون و 900 هزار خون و فرآورده های خونی به بیماران در سراسر کشور تزریق شد.

مدیر عامل انتقال خون کشور تصریح کرد: زمینی برای احداث پایگاه انتقال خون در شهرک پردیسان قم در نظر گرفته شده است که پیش بینی می شود تا 2 سال دیگر ساخت آن به اتمام برسد. با شروع به کار این مرکز، خون مورد نیاز بیمارستان های این منطقه از شهر قم به ویژه بیمارستان قلب (نور) تامین می شود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا