اخبار سلامت

تزریق واکسن “پنوموکوک” برای کودکان در 3 نوبت

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، سید محسن زهرایی با اشاره به واکسیناسیون ملی پنوموکوک اظهار داشت: بیماری های بسیار خطرناک ناشی از عفونت های پنوموکوکی در گروه های سنی مختلف به ویژه کودکان زیر دو سال قابل مشاهده است.

وی با بیان اینکه عفونت های پنوموکوکی یکی از علل مرگ کودکان زیر 2 سال است، افزود: خوشبختانه تلاش های وزارت بهداشت برای بهره مندی بیشتر کودکان از حق سلامت موفقیت آمیز بود و مراحل ساخت و تامین واکسن پنوموکوک تکمیل شد و سرانجام در 3 اردیبهشت ماه جاری 7 استان خراسان رضوی و جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، خوزستان و ایلام تحت پوشش واکسیناسیون پنوموکوک قرار گرفتند.

رئیس اداره بیماری های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت تصریح کرد: واکسن پنوموکوک از روز شنبه 22 مرداد 1403 برای کودکان 2 ماهه در سراسر کشور عرضه می شود. بر اساس برنامه ملی واکسیناسیون، واکسن پنوموکوک در سه نوبت 2 ماهگی، 4 ماهگی و 12 ماهگی به نوزادان تزریق می شود.

زهرایی خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود سالانه با واکسیناسیون پنوموکک از مرگ 1000 تا 1200 نوزاد و بستری شدن بیش از 55 هزار نوزاد در بیمارستان پیشگیری شود.

وی واکسیناسیون پنوموکوک را در کاهش چشمگیر مصرف آنتی بیوتیک ها موثر دانست و افزود: این واکسیناسیون مقاومت آنتی بیوتیکی را که در بیماری های پنوموکوکی رو به افزایش است کنترل می کند و به کاهش بار اقتصادی نظام سلامت کمک می کند.

به گزارش تسنیم، «پنوموکوک» نوعی باکتری است که می تواند باعث ذات الریه، عفونت خون، سینوزیت (التهاب پوشش داخلی حفره های بینی) و عفونت گوش میانی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا