اخبار سلامت

تزریق واکسن سرخک به سالمندان و بیماران در پایانه های مرزی

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، بهرام عین اللهی; وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای و افراد بالای 65 سال دارای نقص ایمنی باید واکسن سرخک را در پایانه‌های مرزی اربعین دریافت کنند، گفت: وی بیان کرد: گروه ها و نیروهای بهداشتی و درمانی در تمامی پایانه های مرزی حضور دارند تا زائران را در طول سفر رصد کرده و خدمات بهداشتی و درمانی ارائه کنند.

وی افزود: واکسیناسیون سرخک و سرخجه در پایانه های مرزی برای افراد بالای 65 سال و یا دارای نقص ایمنی اجباری است.

عین اللهی با اشاره به فعالیت پشه آئدس در عراق ضمن ابراز نگرانی از مبتلا شدن زائران ایرانی گفت: با توجه به اینکه پشه آئدس در این کشور گزارش شده است، احتمال انتقال بیماری وجود دارد و در صورت تغییر فعالیت جوی، پشه ممکن است رشد کرده و تکثیر شود. است.

وزیر بهداشت ادامه داد: اکنون به دلیل گرما که پایدار است امکان رشد تخم ها وجود ندارد. زیرا این تخم ها در صورت بارندگی و رطوبت باز می شوند و در هفته گذشته هیچ گونه پیشرفتی از این بیماری در کشور گزارش نشده است.

عین اللهی با بیان اینکه بیمارستان های مجهزی در سه پایانه مرزی خسروی، شلمچه و مهران برای ارائه خدمات درمانی به مردم افتتاح شده است.

به گزارش صداوسیما، وزیر بهداشت گفت: هر کدام از این بیمارستان ها حدود 150 تا 200 تختخواب دارند و می توان از حوادث ناگهانی پیشگیری کرد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا