سلامت خانواده

ترفندهای ساده برای آب کردن سریع معده

به گزارش آنلاین، واقعیت این است که تجمع بیش از حد چربی در ناحیه شکم می تواند سلامت شما را به خطر بیندازد. چاقی شکمی معمولا بر عملکرد قلب، ریه ها، کبد و سایر اندام های شما تأثیر می گذارد.

ایلانا در خبری نوشت: از طرفی داشتن شکم بزرگ باعث می شود که لباس های شما آنطور که باید زیبا به نظر نرسد. چاقی شکمی تنها مشکل افراد چاق نیست. بسیاری از افراد لاغر نیز به دنبال ترفندهایی برای از بین بردن چربی های شکم هستند. در این مقاله قصد داریم شما را با 15 ترفند از بهترین روش ها برای آب کردن معده در مدت زمان کوتاه آشنا کنیم.

1- قبل از غذا کاهو بخورید

بسیاری از متخصصان تغذیه بر این باورند که خوردن سالاد و کاهو قبل از هر وعده غذایی به شما کمک می کند کالری کمتری مصرف کنید. امروز آغاز کن. قبل از شروع غذا خوردن ابتدا یک کاسه سالاد کاهو بخورید. سپس به سراغ غذای اصلی خود بروید. این روش یک درمان خانگی برای کوچک کردن شکم محسوب می شود. خوردن کاهو قبل از غذا به شما کمک می کند تا در مدت زمان کوتاهی از شر چربی های اطراف شکم خلاص شوید.

2- خوردن روزانه سیب

یکی از ترفندهای آب کردن معده، خوردن یک سیب به عنوان پیش غذا قبل از شروع شام یا ناهار است. فیبر موجود در پوست سیب هضم را کند می کند. خوردن این میوه فوق العاده به شما کمک می کند مدت طولانی تری احساس سیری کنید. مطالعه ای که به مدت 24 سال در دانشگاه هاروارد روی 133468 مرد و زن انجام شد، نشان داد افرادی که هر روز از سیب و گلابی استفاده می کنند نسبت به سایر افراد اضافه وزن کمتری دارند.

3- شب در ساعت معینی بخوابید

زمان مشخصی را برای خواب شبانه خود انتخاب کنید. سعی کنید هر شب در ساعت مشخصی به رختخواب بروید. محققان ژاپنی دریافتند افرادی که از یک برنامه خواب خاص پیروی می کنند راحت تر وزن کم می کنند. مطالعات نشان می دهد که خواب کمتر از 7 ساعت در شب متابولیسم بدن را کند می کند و باعث می شود در طول روز هوس کربوهیدرات بیشتری داشته باشید.

4- خوابیدن در اتاق خنک

شاید از دیدن این موضوع متعجب شوید، اما مطالعات نشان می‌دهد افرادی که در زمستان در اتاق خنک‌تری می‌خوابند، راحت‌تر وزن کم می‌کنند. چربی قهوه ای که به عنوان چربی خوب نیز شناخته می شود، نوعی چربی است که با افزایش سن کاهش می یابد. این چربی ها خیلی راحت تر از چربی های سفید حل می شوند. بنابراین افزایش این چربی به این معنی است که می توانید راحت تر وزن کم کنید. تحقیقات نشان می دهد که قرار گرفتن بدن در معرض هوای سرد هنگام خواب می تواند میزان این نوع چربی را در بدن افزایش دهد. این به طور مستقیم بر سرعت کاهش چربی شکم شما تأثیر می گذارد.

5- در اتاق تاریک بخوابید

برای افزایش کیفیت خواب شبانه، باید اتاق را تا حد امکان در شب تاریک کنید. روشن بودن یا وجود نور در هنگام خواب باعث می شود نتوانید به درستی بخوابید. اختلال خواب به طور مستقیم باعث افزایش وزن می شود. مطالعات انجام شده توسط یک مجله آمریکایی اپیدمیولوژی نشان می دهد افرادی که شب ها در یک اتاق تاریک می خوابند 21 درصد کمتر از سایر افراد در معرض اضافه وزن هستند.

6- غذای خود را خوب بجوید

جویدن صحیح غذا یکی دیگر از ترفندهای آب شدن معده است. مطالعات نشان می دهد که هر لقمه را باید 30 ثانیه بجوید. این کار به هضم بهتر غذا کمک می کند و از طرفی میل شما به خوردن نیز کاهش می یابد. در نتیجه کالری کمتری مصرف خواهید کرد.

۷- قهوه بنوشید

خوردن قهوه به تقویت متابولیسم بدن کمک زیادی می کند. تحقیقات نشان می دهد که میانگین متابولیسم افرادی که روزانه قهوه مصرف می کنند تا 16 درصد بیشتر از سایر افراد است. بنابراین، با افزودن یک وعده قهوه به رژیم غذایی خود، کالری بیشتری در طول روز بسوزانید.

8- از غذاهای سالم استفاده کنید

خوردن غذاهای نادرست اولین علت بزرگ شدن شکم است. سعی کنید فقط زمانی که گرسنه هستید سراغ غذاهای خاصی بروید. برای این کار باید غذاهای مفید را در دسترس قرار دهید تا در هنگام گرسنگی وسوسه خوردن غذاهای نامناسب نشوید. سعی کنید همیشه مقداری میگوی پخته منجمد در فریزر داشته باشید. وقتی گرسنه شدید مقداری از آن را گرم کنید و با مقداری کاهو بخورید. خوردن یک موز رسیده، یک کیسه میوه های مختلف، اسفناج و برنج قهوه ای پخته شده نیز یک ایده عالی برای رفع گرسنگی است.

9- شکر را بردارید

برای آب شدن شکم در مدت زمان کوتاه قبل از هر چیز باید بدانید که شکر سفید بزرگترین عامل اضافه وزن و چاقی است. حذف شکر سفید از رژیم غذایی به کاهش وزن در مدت زمان کوتاهی کمک می کند. به جای استفاده از شکر و غذاهای شیرین، از میوه هایی استفاده کنید که به طور طبیعی شیرین هستند.

10- چای بنوشید

یکی از بهترین ترفندها برای آب کردن معده، نوشیدن روزانه چای است. برای این کار لازم نیست فقط چای سبز بنوشید. چای نعناع و چای سفید دو چای فوق العاده موثر برای افزایش متابولیسم بدن هستند. نوشیدن چای باعث می‌شود چربی‌ها سریع‌تر بسوزند و راحت‌تر وزن کم کنید.

11- فیبر بیشتری مصرف کنید

خوردن غذاهای حاوی فیبر به کاهش تجمع چربی در اطراف شکم کمک زیادی می کند. از طرفی فیبر باعث می شود برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید. فیبر با اتصال به اسیدهای صفراوی مورد نیاز برای هضم چربی، جذب چربی در بدن را کاهش می دهد. از سوی دیگر، فیبر به قند و کربوهیدرات ها نیز متصل می شود. باعث می شود جذب آنها در جریان خون به تاخیر بیفتد و کندتر انجام شود.

12- بدن خود را کمی حرکت دهید

سبک زندگی ما مهم ترین دلیلی است که باعث اضافه وزن و تجمع چربی در ناحیه شکم می شود. اکثر افرادی که کار میزی دارند و در طول روز تحرک کمی دارند، به زودی دچار اضافه وزن و چاقی می شوند. برای سلامت و تناسب اندام، سعی کنید کمی حرکت کنید. در طول روز به دلایل مختلف راه بروید و حرکت کنید. به جای پله برقی یا آسانسور از پله ها استفاده کنید. در صورت امکان، بخشی از مسیر تا محل کار را پیاده روی کنید. با این روش ها مقداری کالری بسوزانید. فراموش نکنید که ورزش برای لاغری شکم بسیار موثر است و می تواند روند تناسب اندام را تسریع کند.

13- آب گرم بنوشید

نوشیدن آب به دفع سموم و مواد زائد بدن کمک می کند. از طرفی نوشیدن آب متابولیسم بدن را افزایش می دهد و انرژی شما را حفظ می کند. وقتی به جای آب سرد از آب گرم استفاده می کنید، سرعت متابولیسم و ​​دفع مواد زائد در بدن افزایش می یابد. سعی کنید هر روز صبح با معده خالی یک لیوان آب ولرم بنوشید تا چربی شکن حل شود.

14- پروتئین بیشتری مصرف کنید

خوردن پروتئین بیشتر در طول روز راز کوچک کردن شکم شماست. خوردن غذاهای غنی از پروتئین می تواند به عضله سازی کمک کند. از طرفی پروتئین اشتهای شما را کاهش می دهد. مصرف بیشتر پروتئین نیز می تواند به کاهش چربی شکم کمک کند. خوردن غذاهایی مانند تخم مرغ، مرغ، عدس، حبوبات، آجیل و دانه ها غذاهای غنی از پروتئین هستند که باید در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید.

15- حذف کامل نوشابه و نوشابه های گازدار

نوشابه و نوشابه های گازدار نه تنها برای بدن مفید نیستند، بلکه به دلیل داشتن مقدار زیادی شیرین کننده مصنوعی، گاز و رنگ، برای سلامتی فوق العاده مضر هستند. این نوشیدنی ها علاوه بر چاق کنندگی خطرات زیادی برای سلامتی ما دارند. بهتر است همین امروز این نوشیدنی ها را از برنامه غذایی خود حذف کنید و فقط از آب و چای گیاهی استفاده کنید.

۲۳۳۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا