اخبار سلامت

تربیت 900 مربی برای فرهنگ سازی ازدواج آسان و فرزندآوری

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت پرس ، صابر جباری امروز سه شنبه در مراسم افتتاحیه دوره آموزشی هادیان زنده (تربیت مربی با موضوع حمایت از خانواده و جوانان جمعیت) اظهار داشت: در سال اول در اجرای قانون جوانان جمعیت رویکرد ما گفتمان سازی بود و در سال دوم به دنبال چابک سازی برای تحقق جوانی جمعیت هستیم. فلسفه دوره جامع هادیان لایف کمک به احیای کشور و رشد جمعیت است تا دچار فوق بحران سالمندی نشویم.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر آموزش همگانی و بهداشتی در کنار اقدامات قانونی برای جوانان جامعه افزود: در حوزه آموزش همگانی برخی اظهارات و باورهای نادرست درباره سن باروری را تغییر داده ایم. برخی می گفتند «زیر 18 سال و بالای 35 سال زمان مناسبی برای بچه دار شدن زنان نیست» که ما این باور را اصلاح کردیم.

رئیس کانون جوانان وزارت بهداشت ادامه داد: همچنین آموزش و مشاوره فرزندآوری توسط نیروهای بهداشت انجام می شود و در مشاوره هایی که منجر به فرزندآوری می شود، به مشاوران و خیرین به صورت پلکانی پرداخت می شود.

رئیس کانون جوانان وزارت بهداشت تاکید کرد: 900 نفر از کارکنان نظام سلامت به عنوان مربی در دوره جامع راهنمای زندگی طی 6 دوره آموزش می بینند. این دوره آموزشی ویژه بهورزان سراسر کشور با هدف تربیت مربیان در راستای فرهنگ سازی ازدواج آسان و به موقع، فرزندآوری به موقع و چندقلویی و حفظ جان جنین با شعار زندگی توانا 4 برگزار می شود. “.

جباری گفت: قبل از این دوره آموزش هایی ارائه شده و آزمون حضوری برگزار شده است و در این دوره پس از آموزش مجددا آزمون برگزار و گواهینامه مربیان صادر می شود تا مخاطبان دانشگاه ها مانند پرستاران، کارکنان مراقبت های بهداشتی، پزشکان و ماماها می توانند از این آموزش ها بهره مند شوند. این مربیان بهره مند می شوند و در نهایت منجر به رشد جمعیت و اضافه شدن کدهای ملی جدید در کشور می شوند.

به گزارش تسنیم، در این مراسم از 12 کتابچه آموزشی با موضوع جمعیت و همچنین سامانه مجازی مدرسه مجازی جمعیت جوانی رونمایی شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا