علمی و فناوری

ترامپ طرفدار تیک‌تاک شد – خبرگزاری سلامت

به گزارش گروه علمی ـ فناوری خبرگزاری سلامت (سلامت جو)نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری آمریکا در مصاحبه ای با بلومبرگ بیزینس گفت: من طرفدار TikTok هستم زیرا شما به رقابت نیاز دارید. اگر TikTok ندارید، فیسبوک و اینستاگرام دارید. ترامپ قبلاً TikTok را که 170 میلیون کاربر در ایالات متحده دارد یک تهدید خوانده بود، اما ماه گذشته به این پلتفرم پیوست.

ترامپ که از فیس‌بوک و اینستاگرام به دلیل تعلیق حساب‌هایش به مدت دو سال پس از حمله هوادارانش به ساختمان کنگره در 6 ژانویه 2021 انتقاد کرده است، در مصاحبه‌ای در ژوئن گفت که هرگز از ممنوعیت TikTok حمایت نخواهد کرد.

ترامپ در اولین دوره ریاست جمهوری خود در سال 2020 تلاش کرد تا تیک تاک و ویچت را ممنوع کند، اما دادگاه های آمریکا اجرای دستور وی را متوقف کردند. در ژوئن 2021، جو بایدن مجموعه ای از دستورات ترامپ را با هدف ممنوعیت وی چت و تیک تاک لغو کرد.

ترامپ اکثریت سهام شرکت شبکه اجتماعی Trump Technology and Media Group را دارد که شبکه اجتماعی True Social را اداره می کند. شرکت رسانه ای ترامپ با وجود درآمد سه ماهه حدود 770 هزار دلاری، ارزش بازاری هفت میلیارد دلاری دارد که با دو فروشگاه استارباکس آمریکایی قابل مقایسه است.

در ماه سپتامبر، دادگاه استیناف ایالات متحده به شکایت شرکت مادر چینی تیک تاک، ByteDance، رسیدگی خواهد کرد که قانون جدیدی را برای اجبار فروش دارایی های تیک تاک در ایالات متحده به چالش می کشد. رسیدگی به این شکایت در دادگاه استیناف ناحیه کلمبیا، سرنوشت TikTok را در هفته های منتهی به انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا روشن خواهد کرد.

این دستور که در 24 آوریل توسط بایدن امضا شد، به ByteDance تا 19 ژانویه مهلت داد تا TikTok را بفروشد. در غیر این صورت در آمریکا ممنوع خواهد شد. با این حال، کمپین بایدن در ماه فوریه به TikTok پیوست.

کاخ سفید می‌گوید به دلایل امنیت ملی می‌خواهد به مالکیت چینی TikTok پایان یابد، اما به دنبال ممنوعیت TikTok نیست.

بر اساس گزارش رویترز، قانونگذاران آمریکایی به اتفاق آرا این لایحه را در ماه آوریل، چند هفته پس از ارائه لایحه اجباری فروش یا ممنوعیت TikTok به دلیل نگرانی از احتمال جاسوسی TikTok از شهروندان آمریکایی، تصویب کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا