اخبار سلامت

تداوم خدمات درمانی تا آخر هفته/ آماده باش به بیمارستان ها

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، سعید کریمی; معاون درمان وزارت بهداشت در نامه‌ای به معاونت‌های پزشکی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور، از آمادگی مراکز درمانی برای برگزاری مراسم عزاداری خادم الرضا (علیه السلام)، آیت‌الله رئیسی خبر داد. ; رئیس جمهور جهادی و حامیان انقلابی وی تاکید کردند.

در این نامه آمده است:

معاونت محترم پزشکی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سراسر کشور

آیت الله رئیسی، رئیس جمهور جهادی و یاران انقلابی ایشان ضمن تسلیت ایام شهادت خادم الرضا(ع)، با توجه به پیش بینی افزایش روزافزون مردم برای شرکت در مراسم تشییع پیکرهای پاک شهدای خدمت، ضمن تاکید بر لزوم تداوم ارائه خدمات در این مراسم. از روز چهارشنبه تا جمعه هفته جاری در کلیه مراکز تشخیصی پزشکی (دانشگاهی، دولتی، غیردولتی، خصوصی و خیریه) لازم است اقدامات ذیل به منظور آماده سازی ظرفیت عملیاتی مراکز درمانی به ویژه در مراکز درمانی انجام شود. بیمارستان های شهرستان ها در مسیر این مراسم:

– تشکیل به موقع جلسات مدیریت بحران دانشگاه/بیمارستان در صورت فراخوان

– آمار دقیق از حجم خدمات تخصصی به مراجعین بیمارستان

– حصول اطمینان از آمادگی و فعالیت حداکثری مراکز، وجود و حضور نیروهای متخصص و کادر پزشکی و بهره برداری از تجهیزات تشخیصی- درمانی برای ارائه حداکثر خدمات پزشکی.

– بسیج کلیه امکانات و نیروهای پزشکی موجود و تدوین طرح فراخوان و آماده باش برای خدمات تخصصی بویژه تروما، جراحی و بخش های ویژه.

– هماهنگی روسای بیمارستان ها با تیم مدیریت بحران، مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و ستاد ارجاع و ارجاع بیماران.

– برنامه ریزی برای افزایش ظرفیت (دارو، تجهیزات، فضای درمانی و نیروی انسانی) در صورت بروز حوادث و بحران های غیر مترقبه، پیش بینی و دپوی دارو، ملزومات و تجهیزات پزشکی.

– حصول اطمینان از عملکرد مناسب زیرساخت تجهیزات بیمارستان و در نظر گرفتن منابع و تجهیزات پشتیبانی

– پذیرش بی قید و شرط بیماران و مصدومان در بیمارستان ها و همکاری با نیروهای امدادی

– آمادگی اورژانس بیمارستان ها برای پذیرش و پاسخگویی به بیماران مختلف اورژانسی به ویژه برای درمان مصدومان تروما، سکته حاد قلبی و مغزی.

– لزوم نظارت مستمر بر نحوه ارائه خدمات مطابق با مسیرهای پیاده روی مراسم مربوطه، تشکیل تیم نظارتی معاونت امور پزشکی دانشگاه جهت بررسی میزان آمادگی مراکز درمانی و تقویت نظارت. بررسی عملکرد مراکز درمانی و بیمارستان های تحت پوشش با تاکید بر شهرهای میزبان مراسم

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا