بهداشت و درمان

تحویل دارو با کارت ملی یا شناسنامه کذب است

نایب رئیس سازمان بیمه سلامت ایران گفت: نسخه الکترونیک در داروخانه ها با ارائه کد رهگیری نسخه الکترونیکی و شماره ملی انجام می شود و نیازی به ارائه اصل کارت ملی یا شناسنامه نیست.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، مهدی رضایی در خصوص تصویر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر الزام ارائه اصل کارت ملی برای دریافت دارو در داروخانه ها، افزود: چنین دستورالعملی صادر نشده است. توسط سازمان بیمه سلامت ایران و بیمه شدگان می توانند تنها با ارائه کد رهگیری نسخه الکترونیکی و شماره ملی به متصدی داروخانه نسبت به نسخه پیچ اقدام کنند.

وی ادامه داد: یکی از مزیت های طرح نسخه الکترونیک از ابتدا تسهیل در روند دریافت خدمات برای بیمه شدگان است و سازمان بیمه سلامت ایران همواره در راستای رفع موانع و مشکلات احتمالی بیماران گام بر می دارد.

رضایی گفت: در ابتدای اجرای طرح نسخه الکترونیک داروخانه ها با کارت شناسایی عکس دار و کد ملی احراز هویت می کردند اما در حال حاضر چنین دستورالعملی صادر نشده است و تنها کافی است کد رهگیری و شماره ملی ارائه شود. به متصدی داروخانه

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران تصریح کرد: از بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت ایران تقاضا داریم آخرین اخبار و دستورالعمل های پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران را پیگیری کرده و در صورت نیاز به سوالات خود پاسخ دهند. سامانه تلفنی 1666 سازمان بیمه. سلامتی ایران را بدست آوریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا