اخبار سلامت

تحصیل 2200 دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله(عج)

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، دکتر حسن ابوالقاسمی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) دارای 400 هیئت علمی و پزشکان ممتاز است. محققان در بخش های پایه و بالینی. و بیش از 2200 دانشجو در این دانشگاه در رشته های تخصصی مورد نیاز کشور مشغول به تحصیل هستند.

وی از وجود 22 مرکز تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) خبر داد و افزود: این مراکز تحقیقات مختلفی از جمله تولید واکسن کرونا انجام داده اند و در حال مطالعه محصولات مختلفی هستند که می تواند کشور را به سمت خودکفایی سوق دهد.

ابوالقاسمی گفت: بیمارستان بقیه الله (عج) بزرگترین بیمارستان در ارائه خدمات درمانی به بیماران کرونایی بود و همزمان طرح های تحقیقاتی مختلفی در سطح دانشگاه نیز اجرا شد که از جمله آن می توان به طرح پلاسما درمانی که برای اولین بار راه اندازی شد، اشاره کرد. هم در این دانشگاه و هم در دنیا. ما در اجرای پلاسماتراپی پیشگام بودیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) خاطرنشان کرد: در زمان شیوع بیماری کووید، 800 مقاله درباره کرونا و داروهای موثر آن توسط دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) در مجلات معتبر خارجی منتشر شده و در دسترس همگان است.

وی به تولید واکسن نورا توسط دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله اشاره کرد و تصریح کرد: بیش از یک میلیون نفر از مردم کشور از واکسن نورا استفاده کردند که این واکسن یکی از کم عارضه ترین واکسن های ایران بود که اثربخشی مطلوبی داشت. همچنین یک شرکت دانش بنیان در این دانشگاه کیت های تشخیص بیماری کرونا تولید کرد.

ابوالقاسمی با اشاره به لزوم توجه به عبرت‌های حاصل از سیاست‌های اتخاذ شده در دوران کرونا، تصریح کرد: مقرر شد در قالب برگزاری همایشی تجربیات ویروس کرونا شامل نقاط ضعف و قوت ثبت شود. تحت عنوان “درس های آموخته شده کرونا”.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا