اخبار سلامت

تحصیل 2000 دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی ایران

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، عبدالرضا پازوکی; رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در حال حاضر 12 هزار و 47 تخت فعال در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران وجود دارد.

وی از پذیرش دانشجو از کشورهای مختلف در دانشگاه علوم پزشکی ایران خبر داد و گفت: میزان پذیرش دانشجوی بین المللی در دو سال اخیر از 600 به 2 هزار نفر افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: دانشگاه علوم پزشکی ایران بر اساس رتبه بندی تایمز در سال 2022 مقام اول جهان را کسب کرد و دستاوردهای خوبی در زمینه درمان بیماری های مختلف از جمله اختراع دو جراحی چاقی متابولیک داشته است. روش های موجود در جهان جراحی اهدای عضو پس از مرگ کامل و جراحی ختم تشنج برای کودکان برای اولین بار در کشور.

پازوکی با اشاره به افتتاح پروژه های بزرگ درمانی در دولت سیزدهم و توجه ویژه شهید آیت الله رئیسی به مقوله سلامت گفت: بیمارستان امام خمینی (ره) شهریار پس از 34 سال در دولت مردمی افتتاح و راه اندازی شد. بیمارستان 160 تختخوابی ملارد و ساختمان جدید بیمارستان فیروزآبادی شهرری نیز در دولت سیزدهم به بیمارستان های کشور اضافه شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اجرای قانون جوانان جمعیت در این دانشگاه گفت: در راستای اجرای قانون جوانان جمعیت، کلینیک تخصصی و فوق تخصصی آفرینش و کلینیک قلب جنین و مادر تاسیس شد. در بیمارستان شهید اکبرآبادی و دو خوابگاه متاهل جدید نیز تأسیس شد. باز کردیم

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا