اخبار سلامت

تحصیل 18000 دانشجوی شاهد و ایثارگر در دانشگاه های علوم پزشکی

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت پرس ، رضا البرزی; مدیرکل امور ایثارگران و ایثارگران وزارت بهداشت در نشست خبری امروز وزارت بهداشت با بیان اینکه 220 هزار دانشجوی پزشکی در وزارت بهداشت مشغول به تحصیل هستند، اظهار کرد: در حال حاضر 220 هزار دانشجوی پزشکی در وزارت بهداشت مشغول به تحصیل هستند. به عبارت دیگر 8 درصد از جامعه آماری دانشجویان پزشکی را فرزندان شاهد و ایثارگر تشکیل می دهند در حالی که سهمیه پذیرش فرزندان شاهد و ایثارگر 25 درصد ظرفیت آزمون است.

وی افزود: بر اساس آخرین آمار 22 درصد از این دانش آموزان دارای وضعیت تحصیلی ممتاز یعنی معدل بالای 17 هستند که 66 درصد از آنها در وضعیت تحصیلی مطلوب و تنها 3.7 درصد دانش آموزان شهید و ایثارگر از نظر وضعیت بحرانی هستند. آموزش و پرورش

البرازی ادامه داد: در حال حاضر در حال اجرای طرح «حامی دانشجو» هستیم و در این طرح از دانش آموزانی که دارای وضعیت تحصیلی ممتاز هستند برای ارتقای وضعیت علمی سایر دانش آموزان کمک می گیریم.

به گفته مدیر کل امور شاهد و ایثارگران وزارت بهداشت، در زمینه پزشکی، علوم پایه، پیش کارورزی و آزمون صلاحیت بالینی از کلیه دانشجویان جهت ارزیابی صلاحیت علمی این افراد گرفته می شود و ما نظارت بر کیفیت آموزش دانش آموزان در بخش های مختلف.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا