سلامت خانواده

تجویز دارو در ایران دو برابر استاندارد جهانی است

به گزارش خبرگزاری ایمنا، یونس پناهی در بیست و یکمین همایش سالانه انجمن علمی داروسازان ایران که در هتل المپیک برگزار شد، با بیان اینکه تجویز غیرمنطقی دارو در حوزه سلامت یکی از شایع ترین علل ابتلا به این بیماری است، گفت: ناکارآمدی نظام سلامت نسخه در ایران چهار کاراکتر است در حالی که طبق استاندارد سازمان های جهانی بهداشت باید حدود دو رقمی باشد.

وی افزود: حوزه داروسازی نقش بسزایی در تولید علم و فناوری، صنعت و خدمات دارد که 400 دانشمند در کشور داریم که درصد قابل توجهی از آنها داروساز هستند. ایران رتبه 16 تولید علم در جهان را دارد و رتبه دارویی ایران زیر 10 جهان است. تعداد شرکت های دانش بنیان در سه سال اخیر به 1500 شرکت رسیده است که در زمینه تولید مواد اولیه دارویی، تجهیزات پزشکی، تغذیه و ایمنی مواد غذایی فعال هستند.

معاون پژوهشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: داروسازان نقش بسزایی در تولید علم و فناوری دارند و باید در حوزه سلامت در علم و فناوری به اقتدار علمی مانند بار بیماری ها دست یابند. ، جمعیت، تغییرات آب و هوا، و مسائل مربوط به سلامت. اجتماعی از جمله تهدیدات حوزه سلامت محسوب می شود.

توجه به بیماری های نوپدید در صنعت داروسازی

پناهی با اشاره به داروهای تقلبی افزود: امروزه توسعه بیماری ها همزمان با تولید دارو پیشرفت نمی کند، بیماری های بدخیم، نوپدید و سرطان با داروهای موجود و موجود قابل کنترل نیست. در سال های آینده، داروسازان باید از مهندسی بافت و هوش مصنوعی برای طراحی داروهای جدید استفاده کنند. به دست آوردن

وی بیان کرد: به عنوان مثال برای بیماران «س م E“و”م «س» باید داروهای جدید تولید کند، در برنامه هفتم توسعه که اخیرا ابلاغ شد، حدود 18 بند مربوط به داروسازی است و سهم داروسازان در حکمرانی سلامت چشمگیر است و تا سال 1407 باید رتبه ایران از نظر تولید علم در جهان باشد. 14 باشد و لازمه انجمن ها علم تحقق این امر در رأس برنامه هایشان باشد.

معاون پژوهشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: اختراعات دارویی ایران در رتبه 24 جهان قرار دارد و باید ارتقا یابد، لازم است تعداد شرکت های دانش بنیان از 1509 به 7000 افزایش یابد. برنامه هفتم توسعه.

پناهی تصریح کرد: داروسازان باید روی داروهای کمیاب تمرکز کنند و وزارت بهداشت آمادگی دارد در این زمینه با انجمن های دارویی همکاری کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا