سلامت خانواده

تجمع کادر پزشکی در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، جمعی از اساتید، پزشکان، دندانپزشکان، داروسازان، پرستاران، کارکنان نظام سلامت و دانشجویان پزشکی تهران پس از اصابت موشک به بیمارستان هلال احمر لبنان توسط رژیم غاصب صهیونیستی و در سالگرد وحشی گری حمله این رژیم کودک کش به بیمارستان. باپتیست غزه با تجمع در دانشگاه علوم پزشکی ایران جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

در پایان این گردهمایی که به همت سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور برگزار شد، بیانیه ای صادر شد که متن آن به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم
دبیر کل محترم سازمان ملل متحد؛
رئیس محترم شورای امنیت سازمان ملل متحد؛
رئیس محترم شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد؛
رئیس محترم دیوان بین المللی دادگستری سازمان ملل متحد
رئیس محترم سازمان بهداشت جهانی
رئیس محترم صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف)
رئیس محترم کمیسیون عالی امور پناهندگان
رئیس محترم صلیب سرخ جهانی

با سلام و احترام
اکنون یک سال از جنایت بی نظیر رژیم اشغالگر جعلی و غیرقانونی قدس در حمله هوایی وحشیانه به بیمارستان الممدانی غزه در 25 مهر 1402 هجری قمری (17 اکتبر 2023 میلادی) می گذرد، جنایتی که در آن بیش از 500 غیرنظامی از زن و مرد کشته شدند. کودکان، پیر و جوان کشته شدند، در حالی که طبق ماده 18 کنوانسیون چهارم ژنو، حمله به بیمارستان های غیرنظامی ممنوع است. در این راستا بسیج جامعه پزشکی جمهوری اسلامی ایران که بیش از 200 هزار عضو در نظام سلامت اعم از پزشک عمومی و متخصص، پرستار، پیراپزشک، دندانپزشک، داروساز و… دارد، ضمن محکومیت اقدامات جنایتکارانه صهیونیست ها رژیم غزه، لبنان و سوریه با اعلام حمایت قاطع خود از مردم مظلوم، قدرتمند و بی دفاع در این مناطق، موارد زیر را به صراحت اعلام و درخواست می کند:

1. تمامی مجامع بین المللی موظفند این جنایات جنگی و نسل کشی را به هر نحو ممکن محکوم کرده و اقدامات لازم و فوری را برای توقف آن به هر نحو ممکن فراهم کنند.

2. برای امدادرسانی و کمک های پزشکی به آوارگان، مسیر ایمن طراحی و حضور پزشکان و پرستاران در این مناطق به فوریت فراهم شود.

3. ضمن محکومیت حمله هوایی به بیمارستان صحرایی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در سوریه قاطعانه اعلام می کنیم که این اقدامات ناجوانمردانه خللی در عزم کادر بهداشتی و درمانی ایران برای خدمت به مردم مظلوم و مظلوم ایجاد نخواهد کرد. رزمندگان جبهه مقاومت اما با اراده قوی تر این وظیفه را دنبال خواهند کرد. تبدیل شد.

4. از سازمان های بین المللی مرتبط با سلامت مانند یونیسف، سازمان جهانی بهداشت و صلیب سرخ جهانی درخواست می شود علاوه بر محکومیت این جنایات و مانند گذشته در مقابله با این جنایات در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی تلاش بیشتری کنند. بربریت ها ساکت و منفعل نباشید.

5. به رزمندگان عزیز مقاومت چه در حماس و چه در حزب الله لبنان و به مردم صبور، مظلوم و مقاوم آنها اطمینان می دهیم که بیش از 2000 پزشک، پرستار و پیراپزشک از بخش بهداشت ایران برای اعزام به فلسطین و فلسطین اعلام آمادگی کرده اند. لبنان. انشالله که مرهم و مرهم بر زخم های شما باشند لذا مجالس جهانی موظف به حضور این عزیزان هستند.

نابودی اسرائیل نزدیک است و انشاءالله تمدن نوین اسلامی به زودی جهان را فتح خواهد کرد.

سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا