اخبار سلامت

تبلیغ واکسن “گارداسیل” توسط بلاگرها/ فروش دارو در فضای مجازی ممنوع است

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، روابط عمومی سازمان غذا و دارو اعلام کرد: تبلیغ دارو به هر شکل طبق قانون کشور ممنوع است. همچنین فروش و عرضه دارو در فضای مجازی اکیدا ممنوع است.

از کلیه شهروندان تقاضا می شود داروها و سایر اقلام سلامت محور خود را فقط از طریق داروخانه های مجاز زیر نظر مسئول فنی دریافت و مصرف کنند.

در این راستا از شهروندان تقاضا می شود از خرید دارو از طریق فضای مجازی خودداری کنند زیرا این منطقه محل اقدامات سوداگرانه افرادی است که با پنهان کردن هویت واقعی خود اقدام به کلاهبرداری و عرضه اقلام غیرمجاز می کنند.

سازمان غذا و دارو سلامت و اصالت هیچ یک از اقلامی که به صورت اینترنتی به فروش می رسد را تشخیص نخواهد داد، زیرا این اقلام خارج از زنجیره عرضه رسمی بوده و امکان جایگزینی داروهای اصل و تقلبی در آنها بسیار زیاد است. است.

به عنوان مثال مشاهده شده است که برخی از وبلاگ نویسان سعی کرده اند واکسن گارداسیل را در صفحات خود تبلیغ کنند. این سازمان اکیداً از همه شهروندان درخواست می کند که داروهای مورد نیاز خود را فقط از راه های قانونی تهیه کنند. همچنین عموم شهروندان می توانند با مراجعه به سامانه رسیدگی به شکایات سازمان غذا و دارو به آدرس B2n.ir/t80420 شکایات خود را ثبت کنند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا