سلامت خانواده

تبلیغات گسترده محصولات غذایی مضر در رسانه های ملی – آژانس خبری مهر | اخبار ایرانی و جهانی

مهدی پیرسالیه با اشاره به اجرای راهنمای تغذیه ، گفت که این پروژه با هدف افزایش آگاهی عمومی و کمک به انتخاب محصولات غذایی سالم تر انجام شده است ، اما تبلیغات گسترده ای از نشان های قرمز ، به ویژه در رسانه های ملی ، مصرف این محصولات را افزایش داده و بر سلامت جامعه تأثیر گذاشته است.

وی افزود: طراحی لامپ تغذیه با سه رنگ نشانگرهایی ایجاد می کند: سبز ، زرد و قرمز. سبز به معنای پایین قند ، نمک و چربی است. زرد نشان می دهد مقدار متوسط ​​و قرمز نشانگر میزان بالای قند ، نمک یا چربی است.

“هدف اصلی این پروژه کمک به مصرف کنندگان انتخاب گزینه های سالم و کاهش مصرف محصولات پرخطر است.

وی افزود: محصولات دارای نشان قرمز به دلیل زیاد قند ، نمک یا چربی در معرض خطر سلامتی هستند و مصرف آنها باید کنترل و کاهش یابد. ” با این حال ، تبلیغات گسترده و مکرر تقاضا برای این محصولات را افزایش می دهد و بر الگوی تغذیه جمعیت تأثیر می گذارد.

رئیس سازمان غذا و داروی با تأکید بر اهمیت مکانیسم های کنترل و سیاست های بازدارنده ، گفت: “مالیات بر کالاهای آسیب رسان ، محدودیت های تبلیغاتی و نظارت دقیق بر سطح عرضه ، ابزارهای اصلی برای کاهش مصرف این محصولات و پشتیبانی از سلامت عمومی است.” با این حال ، منابع مالیاتی هنوز به طور کامل به بخش بهداشت اختصاص نیافته است.

وی افزود: “این به عنوان یکی از محورهای اصلی شورای ملی بهداشت مواد غذایی برای تقویت مکانیسم های اجرایی برای کنترل تبلیغات کالاهای مضر در هماهنگی با دستگاه ها و اصلاح قوانین دنبال خواهد شد.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا