اخبار سلامت

تبلیغات درمانی درفضای مجازی سوداگری است/خواسته پزشکان ازدولت

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، محمد رئیس زاده امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اقدامات سازمان نظام پزشکی در راستای ساماندهی تبلیغات پزشکان در فضای مجازی اظهار داشت: برخورد با دخالت افراد فاقد صلاحیت در امور پزشکی کرد: یکی از خواسته های ما از وزارت بهداشت در دولت چهاردهم ورود به موضوع برخورد با مداخلات درمانی خواهد بود. در این زمینه سایت های تبلیغاتی مسائل بهداشتی را نیز شناسایی کرده و این سایت های تبلیغاتی غیرمجاز را به پلیس فتا گزارش می کنیم، اما به دلیل حجم بالای تبلیغات در فضای مجازی، تعداد کارشناسان ما برای رصد این همه فعالیت های سرزده کافی نیست. در عین حال، قوانین بازدارنده نیستند. البته پیش از این جریمه مداخله در امور پزشکی حدود 5 میلیون تومان بود که اکنون به بیش از 580 میلیون تومان رسیده است اما در عین حال باید آگاهی مردم نیز افزایش یابد تا شاهد رشد چنین مواردی نباشیم. خدمات غیر مجاز در مراکز غیر پزشکی

وی افزود: مردم برای دریافت خدمات پزشکی چه از سوی جامعه پزشکی و چه از سوی جامعه غیرپزشکی به تبلیغاتی که در فضای مجازی انجام می شود توجه و اعتماد نداشته باشند چرا که همه این تبلیغات سوداگرانه است و مردم باید این خدمات را از مراکز درمانی دریافت کنند. آنها نیاز به درمان دارند. مجاز و تحت نظارت وزارت بهداشت، درمان و سازمان نظام پزشکی.

رئیس زاده با اشاره به انتظارات سازمان نظام پزشکی از دولت چهاردهم گفت: از رئیس جمهور و وزیر بهداشت انتظار داریم اسناد بالادستی در حوزه بهداشت و درمان و ضوابط برنامه توسعه، احکام دائمی و سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در سیاست گذاری. قرار گیرد همچنین باید به معیشت و رفاه پزشکان به ویژه پزشکان جوان توجه شود.

وی افزود: اولویت دیگر ما اولویت دادن به سلامت و پیشگیری از بیماری ها بر اساس شاخص ها است نه تبلیغات و تبلیغاتی که در حوزه سلامت صورت می گیرد. وزیر بهداشت باید به صراحت اعلام کند که با چه شاخص هایی سلامت را تحویل می دهد و بعد از 4 سال با چه شاخص های سلامت کشور را تحویل می دهد.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور تصریح کرد: درخواست بعدی ما از وزیر بهداشت دولت چهاردهم رسیدگی به حوزه نیروی انسانی است. در مقايسه با پرداختن به منابع فيزيكي، تامين منابع انساني مغفول مانده است و لذا نياز اساسي كشور ما تامين منابع انساني است.

وی خاطرنشان کرد: درخواست بعدی ما از دولت جدید این است که به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اگر فردی در خانواده ای مریض شد آن خانواده به جز ابتلا به بیماری مشکل دیگری نداشته باشد. این بدان معناست که مردم نباید نگران دسترسی به پزشک، دندانپزشک و داروساز باشند و مشکلی برای دسترسی به بیمارستان ها، تجهیزات پزشکی و داروها وجود نداشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا