سلامت خانواده

تبادل اطلاعات بین کشورهای G5 در مقابله با تب دنگی و آبله میمون – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

سی امین اجلاس سران گروه 5+ امروز (سه شنبه 24 سپتامبر 2024) به میزبانی کشورمان و با حضور نمایندگان کشورهای عضو (افغانستان، پاکستان، عراق، تاجیکستان و ایران) با موضوع تب به صورت مجازی برگزار می شود. دانگ و آبله میمون برگزار شد.

در این نشست که به صورت مجازی و با هدف تبادل اطلاعات و تجربیات در زمینه پیشگیری و کنترل این بیماری ها برگزار شد، آخرین یافته های علمی و روش های موثر در مدیریت شیوع این بیماری ها و نقش کشورهای هم مرز در پیشگیری انتقال و گسترش بیماری های عفونی مورد بحث قرار گرفت. پرداخت شد

محمدحسین نیکنام، دستیار ویژه وزیر و مدیر کل همکاری های بین المللی بین المللی وزارت بهداشت و جعفر حسین نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران و نمایندگان کشورهای عضو مطالبی را ارائه کردند.

بنابراین در این گزارش، در این نشست که با حضور مسئولان بهداشتی وزارت بهداشت برگزار شد، متخصصان و کارشناسان در خصوص راهکارهای مقابله با این بیماری ها، تجربیات موفق کشورهای عضو G5+ و چالش های موجود در این زمینه بحث و تبادل نظر کردند. . ضمن به اشتراک گذاشتن تجربیات کشور خود، در مورد راهکارهای مناسب برای مقابله با تهدیدات بهداشتی ناشی از تب بحث و تبادل نظر کنند. دانگ و به آبله میمون پرداختند.

لازم به ذکر است که این رویداد به عنوان فرصتی مهم برای تقویت همکاری های بین المللی در زمینه بهداشت عمومی و آگاهی بخشی در مورد بیماری های واگیر تلقی می شود و نتایج این رویداد مورد انتظار است. وبینار این به بهبود اقدامات پیشگیرانه و درمانی در کشورهای عضو G5+ کمک خواهد کرد.

سپس دانگیک بیماری از طریق نیش پشه است ایدز آلوده از یک فرد بیمار به یک فرد سالم منتقل می شود. همچنین، آبله میمون که اخیرا توجه جهانی را به خود جلب کرده است، یک بیماری ویروسی است که به سرعت در حال گسترش است که نیاز به اقدام فوری و هماهنگی بین بین المللی است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا