بهداشت و درمان

تامین سلامت و امنیت غذا بر عهده وزارت بهداشت است

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت، سلامت جو بهرام عین اللهی روز یکشنبه در همایش روز جهانی ایمنی غذا در مرکز همایش های صدا و سیما اظهار کرد: بیشتر بیماری ها از طریق هوا و غذا وارد بدن می شوند، بنابراین اهمیت غذا را می توان دیده می شود در پیشگیری از او به بروز بیماری ها توجه کرد.

وی افزود: غذا نقش بسیار مهمی در سلامت جامعه دارد و تنها وزارتخانه ای است که متولی سلامت و تامین امنیت غذایی است. وزارت بهداشت. در واقع این وزارت بهداشت است که باید از سلامت و امنیت غذایی به مردم اطمینان لازم را بدهد.

وزیر بهداشت با اشاره به تصویب سند دانش بنیان امنیت غذایی در شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با حضور رئیس جمهور گفت: یکی از مشکلات اساسی دنیا بیماری های غیرواگیر است که عمدتاً ناشی از رژیم غذایی ناسالم

عین الهی با بیان اینکه نظارت بر امنیت غذایی نیازمند یک سیستم پیشرفته است، افزود: کشور ما به این سیستم پیشرفته مجهز است. سامانه پیشرفته نظارت بر ایمنی مواد غذایی جمهوری اسلامی ایران سازمان غذا و دارو می باشد. سازمان غذا و دارو در زمینه ایمنی مواد غذایی فعالیت می کند و همکاری این سازمان با معاونت بهداشتی وزارت بهداشت می تواند بسیار موثر باشد. از سازمان غذا و دارو تقاضا دارم در صورت مشاهده هرگونه تخلف در زمینه تامین غذای مردم قاطعانه وارد عمل شود.

وی ادامه داد: بحث امنیت غذایی مختص یک کشور نیست زیرا مواد غذایی به کشورهای دیگر صادر می شود. کشورها نه تنها واردکننده مواد غذایی هستند، بلکه به کشورهای دیگر نیز صادر می کنند و به همین دلیل بحث امنیت غذایی مختص یک کشور نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا