سلامت خانواده

تامین امنیت کادر درمان اورژانس بیمارستان ها توسط دادستانی – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان نظام پرستاری، بر این اساس، دادسراهای استان های مختلف از جمله استان های خراسان رضوی و تهران به مجموعه های قضایی دستور دادند تا اقدامات لازم را در راستای «حمایت از نظام پزشکی» انجام دهند. کارکنان” و از هر گونه آسیب به کارکنان جلوگیری شود. درمان باید در مراکز درمانی انجام شود تا از سلب آرامش بیماران و اختلاف در نظم عمومی به ویژه در اورژانس مراکز درمانی جلوگیری شود.

احمد نژادیان رئیس سازمان نظام پرستاری پیش از این با ارسال نامه ای به بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، حجت الاسلام موحدی دادستان کل کشور و سردار رادان فرمانده کل نیروی انتظامی کشور درخواست کرده بود. برای رسیدگی به این موضوع و استقرار افسر پلیس در اورژانس بیمارستان ها به منظور جلوگیری از خشونت و تعرض به پرستاران جلوگیری شده بود.

وی در این نامه نوشت: محیط های درمانی به ویژه اورژانس بیمارستان ها یکی از اماکن عمومی است که در 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته مورد بازدید افراد زیادی قرار می گیرد و کادر درمانی از جمله پرستاران با وجود کمبودهای فراوان خدمت به این آنها عزیزان هستند.

نژادیان تاکید کرد: ماهیت فعالیت اورژانس به دلیل مراجعات فراوان بیماران و خانواده هایشان که دچار اضطراب و نگرانی هستند بسیار متشنج است و گاهی این تنش ها باعث شده است که افراد با بهانه های مختلف عمدا یا ناخواسته مرتکب خشونت کلامی شوند. و گاهی به کادر پزشکی حمله فیزیکی می کنند و نظم محیط پزشکی را بر هم می زنند.

رئیس سازمان نظام پرستاری افزود: این برخوردها علاوه بر تأثیر نامطلوب بر روحیه کاری کادر درمانی، در مواردی منجر به صدمات جسمی جدی، اختلال در آسایش اورژانس بیماران و اختلال در تداوم درمان شده است. خدمات

وی تاکید کرد: به استناد مواد 608، 609، 614، 617 و 618 قانون مجازات اسلامی که رفتار مجرمانه و اخلال در نظم عمومی را قابل تعقیب اعلام کرده است، به منظور جلوگیری از خشونت علیه پرسنل پزشکی و پرستاران که عمدتاً محترم هستند. زنان خواهشمند است تمهیداتی اندیشیده شود تا حداقل یک نفر از نیروی انتظامی در اورژانس بیمارستان های استان ها و شهرستان های پرخطر مستقر شود تا از برخورد افراد با نیروهای پزشکی جلوگیری و اقدامات فوری انجام شود. در صورت برخورد.

رئیس سازمان نظام پرستاری در این نامه افزود: همچنین پیش بینی می شود در صورت برخورد خشونت آمیز با نیروهای پزشکی به صورت ویژه و خارج از نوبت با متخلفان برخورد شود. به شدت برخورد کرد

سازمان نظام پرستاری ضمن پیگیری این موضوع از سازمان های مسئول، از هیئت مدیره سلام نظام پرستاری در شهرهای مختلف می خواهد پیگیری های لازم را از سوی دانشگاه های قضایی، انتظامی و علوم پزشکی شهرستان های خود برای استقرار ماموران پلیس در اورژانس بیمارستان ها به منظور جلوگیری از خشونت علیه پرستاران انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا