سلامت خانواده

تاخیر در ارسال مدارک تجهیزات پزشکی مصرفی به شرکت های بیمه – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، سید حیدر محمدی با اشاره به اینکه بودجه حوزه سلامت محدود است، اظهار داشت: یکی از مشکلات حوزه تجهیزات پزشکی عدم ارسال مدارک مراکز درمانی و دانشگاهی به بیمه و توسط مراکز درمانی است. بیمه به سازمان برنامه و بودجه. در حالی که سازمان برنامه و بودجه اعلام می کند مشکلی برای پرداخت بدهی در این حوزه ندارد، مدارک لازم با تاخیر ارسال می شود.

وی افزود: از سوی دیگر مدارک زیادی به بیمه ها ارائه شد و بیمه ها نیز مدارک را به سازمان هدفمندی ارسال کردند اما این سازمان هنوز پولی به برخی مراکز پرداخت نکرده است.

رئیس سازمان غذا و دارو از معاونت غذا و داروی سازمان غذا و دارو در سراسر کشور خواست نسبت به ارائه مدارک در زمینه لوازم مصرفی و تجهیزات پزشکی پیگیری کنند.

وی افزود: سازمان غذا و دارو نیز با جدیت پیگیر تامین ارز و نقدینگی از سوی سازمان برنامه و بودجه و سازمان هدفمندی یارانه ها است، اما زمانی که این پول توسط سازمان هدفمندی به دانشگاه ها واریز می شود، این پیگیری است. بر عهده دانشگاه است تا در ردیف خود هزینه شود. .

به گفته محمدی، سال گذشته در برخی موارد 50 درصد از پرداخت ها به شرکت ها نرسیده و در جاهای دیگر هزینه شده است. قطعا در صورت عدم پرداخت، شرکت ها در تامین با مشکلات زیادی مواجه خواهند شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا