سلامت خانواده

تاثیر واکسن پنوموکوک در کاهش مصرف آنتی بیوتیک ها – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محسن زهرایی با عنوان این مطلب که واکسن پنوموکوک از روز شنبه 22 مرداد 1403 برای کودکان 2 ماهه در سراسر کشور در دسترس است، گفت: بیماری های بسیار خطرناک ناشی از عفونت پنوموکوک ها در گروه های سنی مختلف به ویژه کودکان زیر 2 سال دیده می شود.

گفت که عفونت ها پنوموکوک ها یکی از علل مرگ و میر کودکان زیر 2 سال سرشماری می شوند، افزود: خوشبختانه زحمات وزارت بهداشت منتفع شده است. افسردگی اکثر کودکان از حق سلامت و مراحل ساخت و تهیه واکسن بهره مند شدند پنوموکوک تکمیل شد و سرانجام در 23 اردیبهشت 1403، 7 استان خراسان، رضوی و جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، خوزستان و ایلام تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفتند. پنوموکوک قرار گرفتند

رئیس اداره بیماری های قابل پیشگیری واکسن وزارت بهداشت گفت: بر اساس برنامه ملی واکسیناسیون، واکسن پنوموکوک سه بار در 2 ماهگی، 4 ماهگی و 12 ماهگی به نوزادان تزریق می شود.

زهرایی خاطرنشان کرد: با واکسیناسیون انتظار می رود پنوموکوک سالانه از مرگ و میر 1000 تا 200000 نوزاد و بیش از 55000 نوزاد در بیمارستان بستری خواهند شد.

او، واکسیناسیون پنوموکوک در کاهش قابل توجه مصرف ضد بیوتیک وی آن را موثر دانست و افزود: این واکسیناسیون مقاومتی ضد زیستی که در بیماری ها پنوموکوک ها این افزایش نرخ را کنترل می کند و به کاهش بار اقتصادی نظام سلامت کمک می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا