سلامت خانواده

تاثیر مصرف گیلاس بر بدن + خواص و مضرات درمانی

به گزارش خبرگزاری ایمنا، میوه گیلاس میوه ای مغذی با کالری کم و فیبر فراوان است. فنل، کاروتنوئیدویتامین C و پتاسیم، این میوه بسیار کم کالری و لذیذ، پر فیبر است، به همین دلیل جایگزین مناسبی برای غذاهای پرکالری در رژیم غذایی خواهد بود، چه این میوه به صورت خشک یا حتی چای گیاهیبرای بسیاری از بیماری های جسمی و روحی موثر است و می تواند تاثیر زیادی در کاهش وزن داشته باشد.

ارزش غذایی گیلاس

– حاوی 90 کالری و سرشار از فیبر است.

– پروتئین زیادی دارد.

– آلبالو منبع خوبی از تریپتوفان و سروتونین است.

– حاوی ویتامین C و ویتامین A است.

– مصرف این میوه به افزایش فعالیت آنتی اکسیدانی در بدن کمک می کند.

– این میوه یک منبع طبیعی است ملاتونین این هورمونی است که چرخه خواب و بیداری را در بدن تنظیم می کند.

طعم گیلاس

متخصصان طب سنتی بر این باورند که طبیعت گیلاس سرد و مرطوب است و با بدن افراد سرد مزاج سازگاری ندارد، به همین دلیل توصیه می شود گیلاس را با ادویه هایی مانند عسل، زیره، دانه ها و … کندراز طرفی گیلاس هر چه شیرین تر و رسیده تر باشد سرمایش کمتر می شود و بیشتر به سمت تعادل مزاج حرکت می کند.

چگونه گیلاس تازه و سالم را تشخیص دهیم؟

گیلاس میوه ای بسیار حساس است، بنابراین اگر می خواهید گیلاس تازه و رسیده را به خانه بیاورید، به پوست و دم آلبالو با دقت نگاه کنید، از خرید گیلاس هایی که رنگ تیره و تیره دارند و پوست چین و چروک دارند خودداری کنید، زیرا این گیلاس ها قدیمی هستند. . در معرض آفتاب شدید قرار می گیرند، پس از شستشوی مناسب، گیلاس را به سرعت در یخچال نگهداری کنید تا سالم و تازه بماند.

خواص آلبالو برای کودکان چیست؟

آلبالو خواص زیادی برای کودکان دارد، این میوه یکی از میوه های مورد علاقه کودکان است و می توانید از آن خوشحال باشید، این میوه می تواند تاثیرات زیادی بر سلامت کودکان داشته باشد، برخی از فواید آلبالو برای کودکان عبارتند از:

– این میوه حاوی بتاکاروتن زیاد است و می تواند در تقویت سیستم ایمنی کودکان موثر باشد.

– آلبالو برای پوست و چشم نوزاد مفید است.

– فیبر موجود در این میوه می تواند از یبوست جلوگیری کند.

– این میوه حاوی مقادیر زیادی است ضد این یک اکسیدان است، این به رشد و عملکرد صحیح مغز کودکان کمک می کند.

خواص آلبالو برای زنان و مردان

خواص گیلاس را نمی توان مختص آقایان یا خانم ها دانست، این میوه برای تمام سنین و جنسیت ها مفید است و اثرات مثبتی دارد، یکی از فواید این میوه برای خانم ها و آقایان (و بیشتر برای آقایان) تقویت کننده است. میل جنسی است، این ویژگی می تواند در تقویت سلامت آنها موثر باشد.

آلبالو و تامین اکسیژن خون

گیلاس پر از آنتی سیانین به سلامت بدن کمک می کند، آنتی اکسیدان موجود در آن از اکسیداسیون ناشی از اکسیژن در بدن و خطرات ناشی از رادیکال ها جلوگیری می کند.

بهبود خواب

آلبالو 10 برابر تمشک و توت فرنگی است ملاتونین بی خوابی را درمان می کند و عملکرد مفاصل را بهبود می بخشد، همچنین درمان خوبی برای جت لگ است نگاه کن (خستگی پرواز).

از التهاب جلوگیری کنید

نقرس زمانی رخ می دهد که غلظت اسید اوریک در بدن وجود داشته باشد و کریستال هایی را تشکیل دهد اسید اوریک منجر به تورم و التهاب در مفاصل می شود، مصرف گیلاس به پیشگیری از این بیماری کمک می کند و با کمک به تنظیم فرآیندهای متابولیک، میزان اسید اوریک خون را کنترل می کند.

کاهش خطر بیماری قلبی

مصرف گیلاس باعث بهبود سلامت قلب و عروق و کاهش چربی و قند خون در بیماران مبتلا به سندرم متابولیک، مواد مغذی موجود در آلبالو مانند ویتامین ها، ضد اکسیدان ها فلاونوئید و کاروتنوئید و مواد معدنی فسفر برای قلب و عروق بسیار مفید است، این مواد ضربان قلب را تنظیم می کند و قلب را تقویت می کند و از سفت شدن رگ ها جلوگیری می کند.

تقویت حافظه با مصرف گیلاس

مصرف گیلاس به دلیل وجود آنتوسیانین برای بهبود حافظه و بهبود عملکرد موتور مفید است.

فواید آلبالو برای درمان گواتر، کبد، کلیه و مثانه

مصرف گیلاس گواتر مزمن را تا حد زیادی کنترل می کند.

مصرف گیلاس برای افرادی که از سنگ کلیه یا سنگ کیسه صفرا و مثانه رنج می برند مفید است زیرا به عنوان یک ماده تخلیه کننده در مجاری ادرار و لوله های گوارشی عمل می کند و سنگ ها را دفع می کند، این میوه به دفع سموم از بدن کمک می کند. .

دم کرده آلبالو برای دفع سنگ مثانه و پاکسازی مجاری ادرار مفید است. افراد مبتلا به سنگ کلیه و مثانه 9 گرم مغز آلبالو را با یک گرم رازیانه در یک لیتر آب بجوشانند و هر چهار ساعت یک لیوان بنوشند.

پیشگیری از سرطان و کاهش وزن با مصرف گیلاس

گیلاس شیرین حاوی ویتامین C است، آنتوسیانین و کاروتنوئید گیلاس شیرین منبع خوبی برای پیشگیری از انواع خاصی از سرطان است سیانیدین که مسئول اصلی پیشگیری از سرطان است، آنتوسیانین به توقف چرخه سلولی و آپوپتوز این به تمایز سلولی کمک می کند و آن را تقویت می کند و خطر تبدیل سلول های سالم به سلول های سرطانی را کاهش می دهد.

آلبالو حاوی آب و بسیار کم کالری است، مقدار فیبر موجود در این میوه به حفظ آب در بدن، ویتامین ها کمک می کند. ب مانند تیامین، ریبوفلاوین و ویتامین ها ب 6. آنها می توانند متابولیسم و ​​تبدیل مواد مغذی به انرژی را تسهیل کنند. بنابراین گیلاس به کاهش وزن کمک می کند.

در مورد کاهش وزن با آلبالو باید بگوییم که می توانید در وعده ناهار یا بعد از ظهر مقداری آلبالو بخورید یا آب آلبالو را با مقداری آب و یخ مخلوط کرده و بنوشید. گیلاس ترکیب خوبی با ماست بدون چربی، خامه سبک و دارچین است. بر خلاف سایر سبزیجات و میوه ها امسال طعم خوبی دارد، آلبالو قلیایی است و به تعادل PH بدن کمک می کند.

تاثیر مصرف گیلاس بر بدن + خواص و مضرات درمانی

تاثیر مصرف گیلاس در پاکسازی بدن و خون سازی

آلبالو حاوی ویتامین A، ویتامین B و مواد معدنی مانند کلسیم و فسفر است که برای مغز بسیار مفید است و آب موجود در آن به دفع مواد سمی از بدن کمک می کند.

این میوه علاوه بر خون سازی، انرژی مورد نیاز بدن را نیز تامین می کند و سدیم موجود در آن، انعطاف از دست رفته بدن را باز می گرداند.

مضرات گیلاس چیست؟

اگر معده حساسی دارید، مصرف زیاد آلبالو ممکن است منجر به اسهال، گاز یا نفخ شود. متخصصان تغذیه هشدار می دهند که افراد مبتلا به دیابت باید با احتیاط گیلاس مصرف کنند، البته نباید آنها را با خواص آلبالو وحشی و خواص آلبالو اشتباه گرفت. بد آن را نادیده بگیرید، اما عوارض جانبی زیر را در نظر داشته باشید:

– عکس العمل های آلرژیتیک

– محتوای قند بالا

– ناراحتی دستگاه گوارش

– احتمال افزایش وزن در برخی افراد

– تداخل با داروهای لخته کننده خون

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا