بهداشت و درمان

تاثیر مصرف عناب در درمان سرماخوردگی‌

به گزارش گروه سلامت و درمان خبرگزاری سلامت (سلامت جو)، هانیه ناصری به خواص درمانی فراوان عناب اشاره کرد و گفت: عناب درمان کننده عفونت گلو است و برای تقویت ریه مفید است. علاوه بر این، به تسکین آسم و تنگی نفس کمک می کند.

وی با بیان اینکه این میوه اغلب به صورت خشک موجود است، افزود: عناب باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود، بنابراین مصرف آن در زمان سرماخوردگی یا افرادی که در معرض سرماخوردگی هستند توصیه می شود.

به گفته این استاد دانشگاه، استنشاق دود حاصل از سوزاندن عناب برای کاهش علائم سرماخوردگی مانند گرفتگی بینی یا افرادی که آلرژی دارند نیز مفید است.

ناصری به دیگر فواید عناب نیز اشاره کرد و ادامه داد: امروزه غلظت خون یکی از چالش های اکثر افراد است و مصرف عناب به ویژه به شکل چای با آویشن برای رقیق شدن خون بسیار مفید است.

وی افزود: نوشیدن چای آویشن با عناب در صورت سرد بودن با مقدار کمی عسل می تواند یک نوشیدنی بسیار سالم و درمانی در حین ورزش باشد و یا جایگزین نوشیدنی های گازدار شود.

این دکترای گیاهان دارویی مصرف عناب را برای افزایش قدرت پمپاژ قلب مفید دانست و خاطرنشان کرد: عناب همچنین خارش های شدید بدن را برطرف کرده و به درمان بیماری های پوست و مو کمک می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا