بهداشت و درمان

تاثیر صبحانه بر بهبود خلق‌وخو

به گزارش گروه سلامت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، سلامت روان یکی از اصلی ترین مسائل بهداشت جهانی است که با چند بیماری مهم دیگر از جمله بیماری های قلبی عروقی و سکته مغزی مرتبط است.

خوردن صبحانه به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از عادات غذایی سالم در نظر گرفته می شود. مصرف منظم صبحانه به دلیل تاثیرات مثبت آن بر سلامت کلی از جمله بهبود خلق و خو، عملکرد شناختی و افزایش کیفیت الگوی غذایی در تمام گروه های سنی توصیه می شود.

به گفته دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، نتایج مطالعات نشان می دهد که حذف صبحانه منجر به افزایش احتمال افسردگی در نوجوانان و بزرگسالان می شود. اضطراب و ناراحتی روانی در نوجوانانی که صبحانه را حذف کرده اند نیز مشاهده شده است.

افرادی که صبحانه‌ای با ارزش غذایی بالاتر از جمله غلات کامل و لبنیات مصرف کردند، در مقایسه با افرادی که صبحانه کم‌کیفیت می‌خوردند، امتیاز بالاتری در کیفیت زندگی و افسردگی و بیماری‌های روانی کمتری داشتند.

در پایان توصیه می شود صبحانه منظم و مقوی شامل غلات کامل، لبنیات و پروتئین مصرف شود که در کاهش اختلالات روانی مانند استرس، افسردگی و اضطراب موثر بوده و منجر به بهبود سلامت روان افراد در این منطقه می شود. انجمن.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا