سلامت خانواده

تاثیر داروهای کاهش وزن در مقابله با بیماری کبد چرب – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

سلامت جو به نقل از دارو نت، داروی در حال توسعه، survodutide، به 83٪ از بیماران کمک کرد تا به بهبود واقعی در نشانگرهای بیماری کبد چرب دست یابند، یک وضعیت گسترده و بالقوه کشنده مرتبط با چاقی.

در حال حاضر تنها یک دارو به نام resmetirom تایید شده توسط سازمان غذا و داروی آمریکا برای مبارزه با بیماری کبد چرب وجود دارد و همه بیماران نمی توانند از آن استفاده کنند.

دکتر “آرون سانیلمحقق ارشد این مطالعه از دانشگاه ویرجینیا گفت: “Survodutide می تواند یک اصلاح کننده مهم در برابر این بیماری باشد.”

به گفته محققان، از هر 4 نفر در سراسر جهان، 1 نفر به بیماری کبد چرب مبتلا است.

یک کبد سالم دارای محتوای چربی تنها 5 درصد یا کمتر از وزن است، اما چربی موجود در بیماری کبد چرب می تواند به سطوح ناسالمی برسد که افراد را در معرض خطر قرار دهد. سیروز، سرطان کبد یا حتی نیاز به پیوند کبد. چاقی عامل اصلی بیماری کبد چرب است.

کارآزمایی survodutide شامل 282 بزرگسال از 25 کشور بود که همگی مبتلا به کبد چرب با سطح فیبروز (اسکار) بافت کبد بود. تزریق هفتگی دارونما یا یکی از سه دوز به بیماران سورودوتاید (2.4 میلی گرم، 4.8 میلی گرم یا 6 میلی گرم) به مدت 24 هفته.

دوز هفتگی به تدریج به 6 میلی گرم برای 24 هفته دیگر افزایش یافت.

تیم تحقیقاتی گزارش داد که در هفته 48، اکثر بیماران (83٪) بهبودهایی را در چندین نشانگر کبد چرب مشاهده کردند: سطوح پایین‌تر چربی کبد، التهاب، و بدون بدتر شدن. فیبروز.

در سه چهارم بیماران، بیماری کبد چرب آنها برطرف شد، یعنی فیبروزالتهاب و چربی کمتری در کبد و 50 درصد بیماران وجود داشت فیبروز و آنزیم های کبدی بهبود یافتند و پیشرفتی در بیماری آنها مشاهده نشد.

پژوهشگران بر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه تاکید دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا