سلامت خانواده

تاثیر بی نظیر این ویتامین بر قلب

به گزارش خبرآنلاین، بررسی و متاآنالیز اخیر انجام شده توسط محققان موسساتی در چین و ایالات متحده به یافته های امیدوارکننده ای در مورد تأثیر چشمگیر مکمل های ویتامین D بر سلامت قلب و عروق رسیده است.

ایرنا در خبری نوشت: این مطالعه که در مجله Engineering منتشر شده است، دیدگاه ها و بینش های ارزشمندی را برای ابداع راهبردهای درمانی هدفمند برای مقابله با بیماری های قلبی عروقی و خطرات مربوط به آن ارائه می کند.

در این مرور جامع، 99 کارآزمایی تصادفی‌سازی و کنترل‌شده برای مجموع 17656 شرکت‌کننده مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. این تجزیه و تحلیل نشان داد که مصرف مکمل های ویتامین D با دوز متوسط ​​3320 واحد بین المللی در روز اثرات مطلوبی بر عوامل خطرزای مختلف قلبی عروقی از جمله کاهش فشار خون سیستولیک و دیاستولیک، کلسترول تام، قند خون ناشتا، هموگلوبین A1C و خون ناشتا دارد. انسولین .

به طور خاص، این محققان کشف کردند که مزایای مکمل ویتامین D در گروه‌های خاصی بارزتر است. این گروه ها شامل جوامع غیرغربی، افراد با سطح پایه ویتامین D کمتر از 15.0 ng·mL-1 و افراد با شاخص توده بدنی کمتر از 30 kg·m-2 و افراد 50 سال و بالاتر هستند.

این تحقیق بر ضرورت استراتژی‌های مداخله شخصی ویتامین D با در نظر گرفتن ویژگی‌های فردی مانند سابقه نژاد، سن، شاخص توده بدنی و سطح پایه ویتامین D و همچنین پتانسیل طولانی‌تر مداخله (سه ماه یا بیشتر) و بالاتر تاکید می‌کند. دوز برای بهینه سازی نتایج مفید برای متابولیسم قلب در جمعیت های خاص مورد تاکید قرار گرفته است.

یافته‌های این تحقیق جدید می‌تواند به پیشرفت‌های مهمی در زمینه پزشکی پیشگیری و علوم تغذیه منجر شود و به طور بالقوه منجر به ایجاد استراتژی‌های موثرتر در حوزه سلامت عمومی شود. مسئولان تغذیه، بهداشت و سلامت عمومی می توانند با ارائه مکمل های ویتامین D بر اساس ویژگی های فردی هر فرد، اثربخشی مداخلات را بهبود بخشند و شیوع بیماری های متابولیک قلبی را کاهش دهند.

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا