سلامت خانواده

تابستان امسال بخورید، تمام کمبودهای بدن و ویتامین ها جبران می شود

به گزارش خبرآنلاین، کدو تنبل میوه ای بسیار مغذی و پر مصرف است. کدو تنبل سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین ها، فیبر، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها است. این غذای جذاب به دلیل دانه هایش در دسته میوه ها قرار می گیرد اما برخی به دلیل نوع مواد مغذی کدو تنبل آن را در زمره سبزی ها قرار می دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان در خبری نوشت: این میوه در واقع یک گیاه بومی آمریکای شمالی است که در جشن هالووین تزئین می شود و در روز شکرگزاری دسرهایی مانند پای کدو حلوایی درست می کنند. البته تنوع دسرها و نوشیدنی هایی که با کدو حلوایی می توان تهیه کرد بسیار زیاد و متنوع است.

انواع دسرها شامل دونات کدو تنبل، کیک کدو تنبل و نان کدو تنبل است. از نوشیدنی ها می توان به شیر کدو و کاپشن هات کدو اشاره کرد.

همانطور که می بینید غذاهای خوشمزه زیادی وجود دارد که می توانید با استفاده از کدو تنبل تهیه کنید و از خواص بی نظیر آن بهره مند شوید. در ادامه این مقاله به برخی از مهم ترین خواص کدو تنبل اشاره می کنیم.

کدو تنبل چه فوایدی برای سلامتی دارد؟
مهم ترین دلیلی که ما کدو تنبل را به عنوان یک میوه خاص می شناسیم، نسبت بالای ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر در برابر قند کم آن است. اگرچه هنوز تحقیقات گسترده ای در مورد خواص کدو حلوایی انجام نشده است، اما برخی از اثرات مثبت آن بر سلامتی به اثبات رسیده است. از مهمترین فواید کدو تنبل برای سلامتی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

کمک به حفظ ایمنی
کدو تنبل حاوی مقادیر زیادی بتاکاروتن است که به ویتامین A تبدیل می‌شود. ویتامین A می‌تواند به بدن شما در مبارزه با عفونت‌ها و مبارزه با آن‌ها در هنگام بیماری کمک کند. علاوه بر این، برخی تحقیقات نیز نشان داده اند که ویتامین A در تقویت و محافظت از روده در برابر عفونت ها بسیار موثر است. ویتامین C موجود در کدو تنبل با تقویت سلول های ایمنی هنگام شناسایی عامل بیماری زا، نقش کلیدی در حفظ ایمنی بدن دارد.

سلامت چشم
کدو تنبل از دو طریق می تواند به سلامت چشم شما کمک کند. روش اول استفاده از منابع غنی بتاکاروتن است که به شبکیه کمک می کند نور را بهتر جذب کند.

ویتامین ها و مواد معدنی می توانند نقش مهمی در محافظت از چشم داشته باشند. مطالعات نشان داده است که افراد مبتلا به دژنراسیون ماکولا که به دلیل افزایش سن به این بیماری مبتلا می شوند، می توانند با مصرف مکمل ها و منابع غنی از روی، ویتامین C، ویتامین E و بتاکاروتن از ابتلا به این بیماری جلوگیری کنند. کدو تنبل به عنوان منبعی غنی از این مواد می تواند غذای مفیدی برای این دسته از افراد باشد.

حفظ سلامت پوست
آنتی اکسیدان های موجود در کدو تنبل که شامل بتاکاروتن، ویتامین C و ویتامین E است، در حفظ سلامت پوست بسیار موثر است. بتاکاروتن موجود در کدو تنبل می تواند از پوست در برابر اشعه های مضر خورشید یا UV محافظت کند و به بهبود بافت پوست کمک کند.

ویتامین های C و E نیز دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند. به همین دلیل است که این دو ویتامین را می توان در بیشتر محصولات پوستی یافت. با این حال، تحقیقات نشان می دهد که مصرف خوراکی این ویتامین ها راه بهتری برای جذب خواص آنهاست.

بهبود سلامت قلب
به طور کلی مصرف میوه ها و سبزیجات برای سلامت قلب مفید است. اما کدو تنبل حاوی مواد مغذی است که به طور خاص می تواند به بهبود سلامت این اندام حیاتی کمک کند. به عنوان مثال، پتاسیم موجود در کدو تنبل برای کاهش فشار خون مفید است.

علاوه بر این فیبر موجود در آن به کلسترول موجود در غذا متصل می شود و از جذب آن توسط بدن جلوگیری می کند و در نتیجه به کاهش سطح کلسترول خون کمک می کند.

بهبود متابولیسم بدن
خوردن غذاهای غنی از بتاکاروتن مانند کدو تنبل با کنترل سطح قند خون و توزیع چربی در بدن به سلامت متابولیک بدن کمک می کند. کدو تنبل همچنین سرشار از فیبر است که می تواند از افزایش قند خون پس از مصرف کربوهیدرات جلوگیری کند.

۲۳۳۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا