اخبار سلامت

تأمین انسولین قلمی خارجی تا چند هفته آینده

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، سید حیدر محمدی با بیان اینکه با افزایش استقبال بیماران دیابتی از مصرف انسولین قلمی در سال های گذشته، برای تامین این نوع دارو کاملاً به کشورهای دیگر وابسته شده بودیم. : در سال های اخیر با ورود شرکت های دانش بنیان مختلف با توجه به تولید انسولین های قلمی، امروزه انواع انسولین های قلمی در کشور تولید می شود. در حال حاضر دو شرکت در حال تولید انسولین هستند و دو شرکت دیگر نیز به آن اضافه خواهند شد.

وی افزود: تولید انسولین قلمی همچنان برای تامین بازار داخلی کافی نیست و به همین دلیل بخشی از انسولین قلم مورد نیاز بیماران از طریق واردات تامین می شود.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه در راستای حمایت از تولید داخل، سهم بیشتری از بازار به تولید داخل اختصاص می یابد، گفت: متاسفانه گاهی ممکن است برخی پزشکان نوع خاصی از انسولین قلمی را تجویز کنند که برند خارجی است و به دلیل اینکه ما در راستای حمایت از تولید داخلی هستیم که با دادن سهم کمتری از بازار به آنها احساس عدم دسترسی ایجاد می شود.

رئیس سازمان غذا و دارو یادآور شد: اخیراً یکی از انسولین های قلمی مارک دار به دلیل مشکلات تولید در یک شرکت تولیدی خارجی دچار کمبود جهانی شد.

به گفته محمدی، در حال حاضر نمونه های داخلی تمامی انسولین ها در بازار موجود است و مردم می توانند با استفاده از سامانه تیتک داروی خود را از نزدیک ترین داروخانه تهیه کنند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا