اخبار سلامت

تأخیر یکساله پرداخت تعرفه پرستاری/اضافه کاری ساعتی20000تومان

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، جلیل ادبی درباره مطالبات جامعه پرستاری از وزیر بهداشت دولت چهاردهم اظهار داشت: یکی از مهمترین مشکلات جامعه پرستاری مهاجرت و خروج نیروها از کشور است. . اگر بخواهیم علت مهاجرت بخشی از جامعه پرستاری را ریشه یابی کنیم، دلیل اصلی آن می تواند مشکلات معیشتی جامعه باشد. جامعه پرستاری مطالبات بحقی دارد و برای همه این مطالبات راه حل قانونی دارد.

وی ادامه داد: باید بر اساس تجربه کشورهای موفق در حوزه نگهداری نیروی انسانی الگویی تعریف شود تا با استفاده از این الگو از خروج نیروی کار از کشور جلوگیری شود.

ادبی افزود: ایجاد جایگاه فوق العاده ویژه یکی از مهمترین خواسته های جامعه پرستاری است که باید به ویژه برای همکاران بالینی مورد توجه قرار گیرد.

یکی از اعضای شورای عالی نظام پرستاری گفت: اجرای صحیح قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری نیز یکی از مطالبات مهم جامعه پرستاری است که می تواند به بهبود وضعیت معیشتی پرستاران کمک کند.

وی ادامه داد: قانون تعرفه خدمات پرستاری هم اکنون اجرا شده است اما به دلیل پرداخت خودسرانه مبالغ بسیار ناچیز نارضایتی هایی را به همراه داشته است که با مدیریت و بازنگری در نحوه پرداخت و داشتن سامانه ثبت خدمات توسط کارکنان رفع خواهد شد. ارائه شده است. .

ادبی افزود: تاخیر در پرداخت تعرفه خدمات پرستاری موجب رنجش همکاران جامعه پرستاری شده است. راه حل این مشکل این است که پرستاران هر ماه مبلغی را به صورت علی الحساب دریافت می کنند و پس از پرداخت مبلغ موثر توسط بیمه، جایگزین می شود. این تضمین می کند که پرداخت تعرفه ها با تاخیر مواجه نخواهد شد زیرا در حال حاضر حدود 9 تا 12 ماه تاخیر در پرداخت تعرفه ها وجود دارد.

پرستاران در دوران کرونا همچنان منتظر استخدام هستند

وی با اشاره به تلاش پرستاران برنامه ریزی شده و سازمانی در ایام کرونا برای کنترل بیماری کرونا، تاکید کرد: به نیروهای برنامه ریزی شده، شرکتی و غیره که در ایام کرونا با جان و دل مشغول خدمت به مردم بودند، قول اشتغال داده شد. آن زمان. اما بسیاری از آنها هنوز به کار نگرفته اند و از این رو یکی دیگر از مطالبات دولت جدید توجه به وضعیت استخدامی این همکاران است.

ادبی استقرار دستیار پرستاری در دانشگاه های علوم پزشکی را از دیگر خواسته های جامعه پرستاری عنوان کرد و اظهار داشت: راه اندازی دستیار پرستاری در دانشگاه های علوم پزشکی کشور باعث ایجاد رضایت بیشتر در بین همکاران پرستاری می شود.

اضافه کاری ساعتی 20 هزار تومان شایسته پرستاران نیست

وی با اشاره به لزوم افزایش میزان اضافه کاری پرستاران خاطرنشان کرد: در حال حاضر میانگین اضافه کاری پرستاران 20 هزار تومان در ساعت است که شایسته جامعه پرستاری نیست و باید حداقل به ساعتی 180 هزار تومان افزایش یابد. . البته این موضوع هم فرمول خاصی دارد و با آن فرمول باید محاسبه و به پرستاران پرداخت شود.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری سنندج کمبود نیروی پرستاری را از دیگر مشکلات جامعه پرستاری کشور برشمرد و خاطرنشان کرد: در ایران به ازای هر هزار نفر 1.5 پرستار داریم که کمتر از میانگین جهانی است. این آمار به این معناست که نه تنها کادر پرستاری فرسوده شده اند، بلکه مردم نیز خدمات کامل پرستاری دریافت نمی کنند. برای رسیدن به حداقل استاندارد جهانی از نظر تعداد باید 150 هزار پرستار در نظام سلامت جذب شوند.

وزیر بهداشت آینده باید جلوی گسترش مدارس بهداشت را بگیرد

یکی از اعضای شورای عالی نظام پرستاری گفت: در حال حاضر وزارت بهداشت در حال برنامه ریزی برای فعال سازی مجدد دانشکده های پرستاری برای جبران کمبود نیرو است و از وزارت بهداشت دولت آینده تقاضا داریم که از رفتن حرفه پرستاری جلوگیری کند. عقب مانده و اجازه فعالیت دانشکده های پرستاری را نمی دهند».

وی اجرای قانون مشاغل سخت و زیان آور را از دیگر خواسته های جامعه پرستاری برای ارتقای رضایتمندی و معیشت پرستاران عنوان کرد و یادآور شد: افزایش ضریب ریالی و افزایش تعداد پرستاران. تعرفه خدمات نیز از دیگر خواسته های جامعه پرستاری از دولت چهاردهم است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا